Są wpadki, które przydarzają się niemal każdej restauracji czy kawiarni. Jeśli są sporadyczne nie jest jeszcze najgorzej, jeśli jednak pojawiają się często mogą być nieprzyjemne w skutkach. Jak zatem uniknąć potknięć w codziennym funkcjonowaniu lokalu gastronomicznego?

Metod unikania wpadek pewnie znalazłoby się wiele. Niektóre z nich sugerowałyby nieustanny nadzór nad każdym zamówieniem, inne kontrolę stanu magazynu poprzez codzienne liczenie znajdujących się w nim produktów. Wszystkie jednak łączyłoby jedno – duży nakład czasu. Dlatego warto zastanowić się nad wdrożeniem nowoczesnego systemu, jak np. system POS Poniżej przedstawiamy kilka przykładowych błędów, których uniknięcie będzie znacznie łatwiejsze właśnie dzięki wspomnianemu systemowi i jego możliwościom.

To danie chyba nie jest dla mnie!


Duży ruch, wiele zamówień i kelner biegający od stolika do stolika z notesem w ręku. To może oznaczać tylko jedno – prędzej czy później będzie jakaś pomyłka. Nowoczesny system, dzięki któremu kelner będzie pracował na urządzeniu mobilnym, zdecydowanie poprawi jakość obsługi , a ryzyko pomyłki będzie znacznie mniejsze.

Stolik numer 2 czy 3?


W dużych lokalach problemem, szczególnie dla nowych pracowników, może być zapamiętanie jakie zamówienia mają trafić na konkretne stoliki. System POS pozwala na wprowadzenie do systemu planu, będącego dokładnym odzwierciedleniem rzeczywistego układu stołów. Dzięki temu kelnerowi łatwiej będzie przypomnieć sobie gdzie trafić ma talerz zupy, a gdzie makaron.

Dlaczego nie możemy zapłacić oddzielnie?!

Odmówienie klientom możliwości podzielenia rachunku, a tym bardziej sugerowanie popularnej niegdyś w podobnych sytuacjach „zrzutki”, może pozostawić nieprzyjemne wrażenie z jakości obsługi. Nowoczesny system natomiast bez problemu pozwoli nie tylko na podzielenie rachunku na kilka osób, ale również na łączenie różnych form płatności (karta, gotówka).

Tego niestety dzisiaj nie mamy…


To zdanie może spowodować spore rozczarowanie, szczególnie u stałego klienta, który ma w naszej restauracji swoje ulubione dania. A dlaczego nie mamy jakiejś pozycji z menu? Najczęściej dlatego, że zabrakło produktów lub przeoczyliśmy ich małą ilość w magazynie. Tu znów wsparciem będzie system POS, który pomaga w kontrolowaniu stanów magazynowych.

Czy ta potrwa zawiera gluten?


To, że kelner nie zawsze potrafi wymienić wszystkie produkty danego dania, wcale nie wynika z tego, że jest niekompetentny. Trudno bowiem zapamiętać wszystkie składniki czy przyprawy mogące być np. alergenami, dla każdej pozycji z menu. Zamiast jednak pędzić z pytaniem do kucharza, wystarczy, że kelner zerknie do systemu, by z łatwością rozwiać każdą tego typu wątpliwość.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki