Chodziki dla dzieci od lat „cieszą się” złą sławą. Niektórzy eksperci uważają, że nie tylko opóźniają prawidłowy rozwój dziecka, ale również mogą powodować zwyrodnienia kończyn dolnych.

Inni uważają, że markowe chodziki dla dzieci nie mają negatywnego wpływu na rozwój psychoruchowy malucha. Tak czy inaczej, ostateczna decyzja należy do rodziców.

Planując zakup chodzika dla swojego dziecka weź pod uwagę przede wszystkim markowe produkty. Chodziki firm, takich jak Chicco, Fisher Price, Matell, Smoby, Tiny Love, Graco czy Drewex mają bardzo dobre opinie na frach parentingowych. Nie są to jednak tanie produkty. Nowy chodzik od Fisher Price kosztuje na Allegro ok. 400 zł. O wiele tańsze są chodziki interaktywne, a więc różnego rodzaju zabawki ułatwiające utrzymywanie równowagi, które dziecko pcha przed sobą w trakcie nauki chodzenia. W ofercie Fisher Price znajdziemy chodziki-pchacze różnych rodzajów m.in.: zebrę, kosiarkę do trawy, wózek dla lalek, czy lokomotywę Tomka. Jeśli jednak szukasz tańszego rozwiązania zwróć uwagę na kilka warunków, które powinien spełniać chodzik dla Twojego dziecka:

  • atest bezpieczeństwa – wszystkie chodziki dla dzieci dopuszczone do sprzedaży powinny mieć atesty bezpieczeństwa, ale nie zaszkodzi sprawdzić;
  • tworzywo – każdy chodzik powinien być wykonany z bezpiecznych dla dziecka i nietoksycznych tworzyw i materiałów;
  • anatomiczny kształt – chodzik powinien mieć solidną podpórkę dla pleców oraz siedzisko na wysokości, która umożliwia dziecku swobodne sięganie stopami do podłoża.

Warto również pamiętać o tym, że chodziki nie powinny być wykorzystywane przez dziecko dłużej niż godzinę dziennie. Warto z nich korzystać, aby urozmaicić dziecku naukę chodzenia, ale nie należy ich traktować jako podstawowego narzędzia do tego celu.

Chodziki dla dzieci – nowe czy używane?

Kolejnym dylematem, z którym boryka się wielu rodziców jest problem chodzików używanych. Z jednej strony wydatek rzędu 400 złotych – tyle kosztują markowe chodziki dla dziecka Fisher Price – na urządzenie, z którego dziecko powinno korzystać maksymalnie godzinę dziennie wydaje się absurdalnie wysoki. Z drugiej strony używane chodziki mogą być w różnej „kondycji” i nie chodzi tu tylko o stan techniczny, ale przede wszystkim o czystość.

Decydując się na używane chodziki starajmy się wybierać chodziki wykonane z tworzyw łatwych w czyszczeniu. W ten sposób będziemy mieli pewność, że po zakupie chodzika – niezależnie od stanu, w jakim do nas dotrze – będziemy w stanie go odpowiednio wyczyścić, tak żeby był bezpieczny dla naszego dziecka.

Chodziki interaktywne, tzw. pchacze to zupełnie inna kategoria. Najczęściej są to chodziki w formie zabawek do pchania wykonanych z wysokiej jakości tworzyw sztucznych. Pchacze są łatwe do utrzymania w czystości i nawet te z drugiej ręki będą całkowicie bezpieczne dla naszych pociech. Warto przy tym zauważyć, że cena nowego chodzika-pchacza od Fisher Price na Allegro często nie przekracza 150 złotych. Pchaczem dziecko może się bawić – doskonaląc jednocześnie umiejętność chodzenia – przez cały dzień, gdyż wspomaga on prawidłowy rozwój całego ciała.

Allegro czy OLX – gdzie znajdę chodzik dla mojego dziecka?

Opinie rodziców na temat platform Allegro i OLX są podzielone. Jedni uważają, że Allegro jest drogie, drudzy są zdania, że na OLX trudno znaleźć wartościowe produkty. W kwestii chodzików dla dzieci obie platformy sprzedażowe zdają się spełniać nieco odmienne role. Na Allegro przeważają nowe chodziki dla dziecka, podczas gdy na OLX łatwiej znaleźć chodziki używane w naprawdę atrakcyjnych cenach. Nie ma jednak potrzeby ograniczania się do tych dwóch portali.

Chodziki dla dzieci to podstawowy artykuł dostępny w każdym internetowym sklepie z produktami dla dzieci. Jednym ze sklepów internetowych, który ma bardzo pochlebne opinie wśród klientów jest bobokiosk.pl. W swojej ofercie posiada bogaty wybór wysokiej jakości akcesoriów oraz zabawek dla dzieci w naprawdę przystępnych cenach. W asortymencie także tanie chodziki dla dzieci i jeździki w różnych wzorach i kolorach.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki