By poznać historię marki Timberland trzeba się cofnąć do początków XX wieku, kiedy nieznany jeszcze światu Nathan Swartz został czeladnikiem w bostońskiej fabryce butów.

Kariera amerykańskiego szewca jest niezwykle ciekawa, ponieważ nie tylko miała ogromny wpływ na cały rynek obuwniczy, ale również pokazuje obraz sukcesu osiągniętego w wyniku ciężkiej pracy i robienia postępu krok po kroku. Historia marki Timberland to opowieść typu „od zera do milionera”.

Swartz i synowie

Nathan Swartz przeszedł wszystkie szczeble kariery, zaczynając od prostego szewca po skutecznego biznesmena. Dzięki temu poznał specyfikę produkcji butów na każdym etapie, a zdobyte w ten sposób doświadczenie mógł przełożyć na prowadzenie obuwniczego biznesu.

W 1952 roku Swartz wykupił połowę udziałów w fabryce, w której pracował. W roku 1955 nabył pozostałą część udziałów, tym samym stając się jedynym właścicielem przedsiębiorstwa, które wtedy było znane jako Abington Shoe Company. Do pomocy przy rozwoju fabryki Nathan zatrudnił swoich dwóch synów – Sidneya oraz Hermana. Początkowo Swartz nie działał na dużą skalę. Wraz z synami wykonywali buty ręcznie za różnego rodzaju zlecenia. Niebawem wszystko miało się zmienić.

Nowatorska technologia

W 1965 roku Nathan razem z synami opracowali innowacyjną technologię pozwalającą na niespotykane dotąd łączenie cholewki buta z jego podeszwą. Proces ten był wykonywany przy pomocy specjalnie stworzonej do tego maszyny i polegał na tym, że cholewkę najpierw wtłaczano w podeszwę, a dopiero później łączono obie części przy pomocy szwów. Takie rozwiązanie pozwoliło zredukować koszt produkcji o 50 centów w przypadku jednej pary oraz stanowiło narodziny pierwszego w historii w pełni wodoszczelnego obuwia. Nowatorska technologia ograniczyła zatem nie tylko koszty produkcji, ale pozwoliła również podnieść ceną za jedną parę o 20 centów, dzięki czemu firma zaczęła w końcu zwiększać swój zysk.

Pierwsze nieprzemakalne buty na rynku

W 1968 Nathan Swartz odszedł na zasłużoną emeryturę, a zarządzaniem firmy zajęli się jego synowie, którzy w 1970 roku przenieśli się do New Hampshire, planując wyprodukowanie pierwszych w historii wodoodpornych butów. Po wielu próbach i eksperymentach w 1973 świat mógł w końcu ujrzeć wodoszczelne buty, które dzisiaj znane są jako Timberlandy (dostępne w naszym sklepie). Bracia nie musieli zbyt długo czekać na sukces, ponieważ produkt od razu znalazł rzesze odbiorców. Zainteresowani wodoodpornymi butami byli przede wszystkim robotnicy, którzy potrzebowali solidnie wykonanego obuwia, nieprzepuszczającego wody. Nowy wynalazek braci Swartz trafił również do sklepów ze sprzętem militarnym, dzięki czemu sporą sympatią zaczęli go darzyć również studenci.

Innowacja kluczem do sukcesu

Nieprzemakalne obuwie, które zyskało miano „Drwala” i „Żółtego” notowało bardzo dobre wyniki sprzedaży. Miała na to wpływ kampania promocyjna w „New Yorkerze”, dzięki której produkty sprzedały się w liczbie pięciu tysięcy sztuk za pośrednictwem sieci sklepów, takich jak Skas Fifth Avenue, Lord&Taylor czy Bergdorf Goodman. Z każdym kolejnym rokiem firma zwiększała produkcję, obserwując coraz lepsze wyniki sprzedaży, które pod koniec lat 70. sięgnęły 400 tysięcy par, co stanowiło około 80% mocy produkcyjnej całej fabryki. Nazwa firmy została oficjalnie zmieniona na The Timberland Company w 1978 roku i od tego momentu popularny „Drwal” był znany całemu świat jako model butów marki Timberland.

Timberland a ekologia i działania charytatywne

Sukces marki Timberland jest związany nie tylko z innowacyjnymi technologiami i świetnym zarządzaniem firmą, ale również z polityką proekologiczną i działaniami charytatywnymi, w których marka aktywnie uczestniczy. W produkcji butów Timberland firma wykorzystuje tworzywa pozyskane w ramach recyklingu oraz za pośrednictwem upraw o charakterze ekologicznym. Ważnym krokiem w tej kwestii było nawiązanie współpracy z malezyjską Green Rubber, trudniącej się recyklingiem opon samochodowych. Choć dziś marka Timberland nie jest jedynym producentem obuwia współpracującym z przedsiębiorstwem z Malezji, warto zaznaczyć, że jako pierwsza podjęła się takiej współpracy.

Marka Timberland często bierze udział w akcjach charytatywnych, w których wykorzystuje swoją pozycję na rynku do niesienia pomocy najbardziej potrzebującym. Dość głośnym echem odbiła się między innymi akcja, w której marka wyprodukowała specjalną serię t-shirtów i butów, a dochód z ich sprzedaży przekazała mieszkańcom Dafuru.

Timberland obecnie

Dziś w ofercie marki Timberland można znaleźć nie tylko legendarnego wodoodpornego „Drwala”, ale również szereg innych rodzajów obuwia, a także odzież. Produkty marki Timberland można kupić w sklepie butysportowe.pl, gdzie dostępna jest szeroka paleta produktów. Marka wciąż stawia na solidność wykonania, a do najpopularniejszych modeli obuwia poza Timberland Premium 6 Inch można zaliczyć między innymi Timberland Roll, Timberland Burnished czy Timberland Euro Sprint.

Artykuł opublikowany przez sklep http://butysportowe.pl - najlepsze marki butów w doskonałych cenach!

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki