O tym, że moda bywa przewrotna wie każdy, kto próbował podążać za najnowszymi trendami. To co w danej chwili jest modne, za chwile jest passe. Bywa też, że niektóre nowości z wybiegów powracają co jakiś czas. Podobnie jest z obuwiem. Producenci obuwia produkując nowe modele często inspirują się pierwszymi wyprodukowanymi modelami. Czasem jednak zmienia się ich przeznaczenie. Tak było w przypadku kalosz, które w bardzo szybkim tempie stały się hitem wszystkich wybiegów.

Kalosze, potocznie zwane gumiakami, dawniej noszone były głównie przez mieszkańców wsi. Doskonale sprawdzały się w każdych warunkach. Najbardziej doceniano w nich skuteczną ochronę przed wodą. Noszono je podczas prac na roli, gdzie wysokie trawy mogły powodować podrażnienia nóg. Oprócz rolników kalosze docenili także rybacy. Gdy udają się na połowy kalosze stają się podstawowym ich wyposażeniem.

 

Ochrona przed wodą możliwa jest dzięki materiałowi, z którego zostały wykonane. Większość kaloszy wykonanych jest ze specjalnej gumy, która jest bardzo szczelnym materiałem. Z jednej strony uniemożliwia wodzie dostanie się do środka buta, a z drugiej strony odpowiednio przepuszcza powietrze zapewniając właściwą cyrkulację powietrza. Odporne są też na wszelkiego rodzaju czynniki zewnętrze, które mogłyby doprowadzić do ich uszkodzenia. Skutecznie opiera się między innymi soli chroniącej przed śniegiem czy też uderzeniami.

 

Okazało się więc, że kalosze są doskonałym wyborem butów na każdą pogodę. To właśnie ich funkcjonalność zadecydowała o tym, że kalosze stały się butami noszonymi przez większą grupę ludzi. Co nawet istotniejsze dla niektórych: kalosze stały się butami promowanymi przez największych projektantów mody. Dom mody Chanel czy Karl Lagerfeld to tylko dwóch z wielu czołowych projektantów, którzy swoje kolekcje wzbogacili o kalosze. Trend z wybiegu szybko zdobył uznanie celebrytów. Zarówno polskie gwiazdy (jak choćby Małgorzata Socha) jak i zagraniczne (np. Gwen Stefani) noszą kalosze zestawiając je z półformalnymi stylizacjami. Ich praktyczny wymiar doceniają także członkowie rodziny królewskiej. Księżna Kate Middleton została nie jeden raz sfotografowana w kaloszach. Ich wymiar estetyczny został uzyskany dzięki nowoczesnym materiałom, które dodatkowo wzbogacono zdobieniami. Dzięki temu z prostego fasonu powstał krzyk mody i wyraz osobowości.

 

Kalosze stanowią jednak podstawowe obuwie każdego dziecka, które jest ciekawe świata. Jak wiedzą wszyscy rodzice, najlepsza zabawa to taka, w której można się ubrudzić. Nie ma dziecka, które nie uwielbiałoby skakać po kałużach. Oczywiście wśród rodziców występuje obawa, że chwila radości może się zakończyć przeziębieniem, a przede wszystkim przemarznięciem. Kalosze są więc doskonałym kompromisem zawieranym pomiędzy dzieckiem a jego opiekunami. Szczególnie że wiele kaloszy dla dzieci dostępnych jest również z podobiznami ulubionych bohaterów z bajek.

 

Jak więc widać kalosze są uniwersalnym obuwiem zarówno dla dorosłych, jak i dzieci. Nie dziwi więc, że coraz więcej producentów obuwia wprowadza kalosze do swojej oferty. Jedną z nich jest między innymi firma Crocs, która słynie z produkcji gumowego obuwia. Wśród kaloszy dostępne są rozmiary małe, jak i duże. Oznacza to, że cała rodzina może zaopatrzyć się w praktyczne obuwie bez obawy, że jakość nie będzie wystarczająco dobra. Kalosze marki Crocs są nie tylko trwałe, lecz także dobrze się prezentują. Zaprojektowano je w różnych wzorach i kolorach, dzięki czemu mamy możliwość dobrania kaloszy do naszych upodobań, a także do naszych stylizacji.

 

Moda na kalosze trwa od wielu sezonów. I jak widać po coraz to nowszych modelach, tworzonych przez projektantów firm obuwniczych, moda ta szybko nie minie. Jeśli więc szukasz praktycznego obuwia na jesień, kalosze są doskonałym wyborem.

Kalosze marki Crocs możecie zakupić w sklepie internetowym e-sporting.pl, który realizuje przesyłki na terenie całego kraju. W ofercie dostępne są kalosze o różnych kolorach i fasonach w wyjątkowo przystępnych cenach (http://e-sporting.pl/produkty/pl/przeznaczenie/kalosze,39,5948).

 

Artykuł został stworzony przez specjalistów z portalu e-sporting.pl

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki