Wiadomości radiowe i telewizyjne uświadamiają, w jak zamkniętym  żyjemy świecie. Niewielkim. Coraz bardziej staje się on jedną wielką wioską, w której media zastąpiły tam tamy.

Przenosimy się z miejsca na miejsce z łatwością, jakbyśmy kroczyli po wydeptanych ścieżkach. Bułgaria czy Egipt, Indie, Tunezja czy Chorwacja, Grecja, Turcja czy Maroko, Hiszpania, Włochy czy Dominika, Tajlandia? Decyzja o wyjeździe może zapaść w ciągu kilku minut, potem dworzec, stacja autobusowa albo port lotniczy. Wcześniej warto skorzystać z oferty: Taniwynajemaut.pl: Szczecin. W ten sposób możemyprzyspieszyć komfortowe przemieszczenie się.

Dawna mapa wędrowców

Spójrzmy na mapę z wyznaczonymi trasami znanych ludzi. Oczywiście poza odkrywcami nowych światów, awanturnikami, piratami. Np. na podróże Adama Mickiewicza. Można go uważać za człowieka, który poznał Europę, ale życia starczyło mu zaledwie na kilka wędrówek. Z Zaosia do Nowogródka, stamtąd do Kowna i dłuższa do Rosji, w tym do Petersburga, Odessy, Moskwy. Potem Berlin, Drezno, Weimar, Bonn, Karlsbad, Praga, Wenecja, Florencja i Rzym, Neapol, Pompeje i Sycylia, Genewa, raz jeszcze Rzym, później Paryż, Lipsk i Drezno, Wielkopolska, kolejny raz Drezno, następnie Paryż, Lozanna, Paryż, Rzym, Mediolan i na koniec Konstantynopol w Turcji. Mapa Poety usiana licznymi miastami, ale niewątpliwie niewielu turystów pragnęłoby na tych trasach poprzestać. W naszych czasach szybkość przemieszczania się daje nam większe szanse poznawania miast, regionów, krajów, kontynentów.

Maniakalne poznawanie

Współczesnemu człowiekowi nie wystarczą relacje podróżników. Tony Halik miał swój czas na ekranie, Arkady Fiedler w swych relacjach przedstawionych w książkach. Po nich przyszli kolejni podróżnicy, chętnie dzielący się przygodami, spostrzeżeniami o cudzoziemskich obyczajach, kuchni. Też nam nie wystarczają, sami chcemy poznać kontynentalną obcość, zobaczyć na własne oczy bogactwo i rozmaitość świata. Nawet gdyby to nas miało wiele kosztować, stanowić ryzyko. Dla wielu to hobby, maniactwo.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki