Volvo kojarzy się większości osób z samochodami osobowymi, ale to także samochody ciężarowe, autobusy oraz maszyny budowlane. Poniżej krótka historia dotycząca tych pierwszych, wraz z ważnymi kamieniami milowymi.
14 kwietnia 1927 roku pierwszy samochód Volvo wyjechał z fabryki w Göteborgu, znajdującej się w zachodniej części Szwecji. Oficjalna nazwa auta to „ÖV4” i nie była to zwykła „osobówka”, a sportowy (jak na tamte czasy) kabriolet. Cztery cylindry i świat stał otworem.
W sierpniu 1955 roku rozpoczęto eksport aut do USA i wtedy też pierwsze egzemplarze modelu PV 444 zostały rozładowane w kalifornijskim porcie Long Beach. Z założenia miał to być nieduży i ekonomiczny samochód osobowy, którego projektowanie rozpoczęto w 1943 roku. Pomimo negatywnych komentarzy, w ciągu 2 lat Volvo stało się drugą co do wielkości marką importową w Kalifornii, co znacznie zwiększyło apetyt szwedzkiego producenta aby objąć fotel lidera.
W 2002 roku na rynek został wprowadzony pierwszy SUV, czyli model Volvo XC90. Zainteresowanie tym autem przerosło najśmielsze oczekiwania nie tylko zarządzających, ale też i analityków rynku motoryzacyjnego. Nie będzie przesadą w tym miejscu aby padło stwierdzenie – Volvo XC90 to benchmark w klasie dużych SUV-ów.
W roku 2019 na rynek trafił pierwszy w 100% elektryczny SUV marki Volvo, czyli model XC40 Recharge P8. Bazujący na dobrze znanym z wcześniejszego debiutu modelu XC40 w wersji spalinowej. Kilka lat później na rynek trafił bliźniaczy model, dostępny wyłącznie jako auto w pełni elektryczne – Volvo C40 Recharge.
Obecnie sieć dealerska Volvo w Polsce sprzedaje ponad 10 000 nowych samochodów rocznie, a już niedługo na rynku warszawskim otwarty zostanie pierwszy salon długo wyczekiwanej marki - Polestar. Ci, którzy już stali się posiadaczami któregoś z modeli Polestar, mogą serwisować auta m.in. w największym autoryzowanym salonie Volvo, ulokowanym w południowej części Warszawy: