Przygotowanie ładnej strony internetowej nie stanowi dziś większego problemu. W sieci bez trudu można znaleźć mnóstwo darmowych szablonów oraz praktycznych poradników. Sztuka polega na tym, aby serwis spełniał wyśrubowane standardy jakości i pozwalał firmie zająć eksponowane miejsce w wyszukiwarce Google. Samo tworzenie atrakcyjnych, pożytecznych treści (tzw. content marketing) to za mało, by usadowić się w pierwszej trójce. Trzeba zwracać uwagę na mnóstwo innych rzeczy, w tym aspekty czysto techniczne.

Serwis fatalnie działa na smartfonach i tabletach? Błyskawicznie stracisz lwią część potencjalnych klientów

Długie czasy ładowania kolejnych podstron, problemy z wyświetlaniem multimediów, nachodzące na siebie opcje w mobilnym menu – to tylko 3 poważne bolączki, które klient traktuje w zasadzie jako dyskwalifikujące. Urządzenia z ekranami dotykowymi stanowią podstawowe narzędzie do korzystania z internetu, w ujęciu globalnym odpowiadają za ponad 50% całego ruchu w sieci. Dlatego twórcy największej wyszukiwarki dbają o to, aby na pierwszych miejscach po wpisaniu zapytania użytkownik widział serwisy maksymalnie dopracowane pod kątem smartfonów i tabletów.

 

To oczywiście tylko jeden spośród co najmniej kilkuset różnych czynników, które roboty Google biorą pod uwagę przy ustalaniu kolejności wyświetlania poszczególnych serwisów. Skuteczne pozycjonowanie stron www nie może pomijać żadnego z nich. Jak zauważają specjaliści z agencji interaktywnej INSEO, każda drobna przewaga nad konkurencją może wpłynąć na to, że witryna www Twojej firmy będzie wyżej w wyszukiwarce. A tym samym przyciągnie więcej użytkowników i przyszłych klientów.

 

Rzetelne pozycjonowanie stron www zaczyna się od kompleksowego audytu, pokazującego priorytety

Pełna świadomość obszarów, które wymagają najpilniejszej poprawy, pozwala opracować indywidualną, maksymalnie skuteczną strategię promowania marki w Google. Struktura kodu strony, jej funkcjonowanie na różnych przeglądarkach i rozdzielczościach ekranu, poprawne linkowanie w ramach domeny (wewnętrzne błędy 404 stanowią poważne obciążenie), intuicyjna nawigacja, atrybuty plików graficznych... To tylko kilka spośród wielu kwestii, które należy dokładnie sprawdzić i zoptymalizować, aby serwis internetowy mógł zająć wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania. Eksperci, którzy na co dzień zajmują się pozycjonowaniem stron podkreślają, że praca nad witrynami www staje się coraz bardziej złożonym zadaniem. Google systematycznie zaostrza normy jakości, aby zapewnić użytkownikom jak najlepsze doświadczenia oraz najbardziej przydatne serwisy. Dlatego do marszu w górę rankingów trzeba się najpierw dobrze przygotować – bez fachowej, aktualnej wiedzy oraz zaawansowanych umiejętności nie ma szans na przebicie się do TOP 3.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki