Każdy konsument oczekuje produktów o doskonałej jakości oferowanych w najniższej, możliwej cenie. Świadomość nabycia towarów przy jednoczesnym oszczędzaniu pieniędzy wpływa na dobre samopoczucie – postrzeganie siebie jako osoby zaradnej. 

Dlatego słowo „promocja” działa na kupujących jak magnes. Obok półki oznaczonej czerwonym napisem lub grafiką nożyczek jest im bardzo trudno przejść obojętnie. Czy obniżka jest faktycznie okazją zakupową? Ile realnie można zaoszczędzić, kupując na promocjach?

Rabaty w sklepach

Rabat to odjęcie pewnej kwoty, najczęściej wyrażonej w procentach, od pierwotnej ceny zakupu towaru. Sklepy dają upusty, które zaczynają się od 10% i dochodzą nawet do 90% podczas dużych wyprzedaży czy likwidacji kolekcji. Korzystanie z rabatów jest bardzo dobrym sposobem na zaoszczędzenie pieniędzy. Istotnym aspektem jest jednak w tym wypadku cena pierwotna konkretnego artykułu. Często zdarza się, że przed rozpoczęciem wyprzedaży sklepowej ceny poszczególnych produktów są podnoszone po to, by faktycznie przyznany upust był niższy od jego deklarowanej wartości. Dlatego warto śledzić ceny i zwracać uwagę na metki jeszcze przed ogłoszeniem posezonowych wyprzedaży – tak, by faktycznie wydać mniej. Czasami jednak, kiedy producenci podnoszą ceny swoich towarów, dystrybutorzy – sieci sklepów – udzielają na nie rabatów. Konsument płaci w tej sytuacji taką samą cenę jak przed obniżką, a jego oszczędność wynosi tym samym 0.

 

Akcje promocyjne 1+1, 2+1

Wiele sklepów, zwłaszcza tych sprzedających kosmetyki, poza udzielaniem rabatów ogłasza także akcje promocyjne: na przykład 1+1, 2 +1. Podczas ich trwania ceny artykułów nie są obniżane, jednak konsument otrzymuje drugi lub trzeci produkt z wybranej kategorii za darmo albo za przysłowiowy grosz. Sklep w liczy w ten sposób na pozyskanie nowych klientów oraz poszerzenie kupowanego przez nich asortymentu. Działanie takie wpływa również na zwiększenie sprzedaży w wybranych segmentach, na przykład artykułów do pielęgnacji włosów. Dokonywanie zakupów podczas takich akcji jest bardzo korzystne, ponieważ wybierając swoje ulubione produkty, można spróbować czegoś nowego lub zrobić zapasy – za darmo.

 

Stała oferta wyprzedażowa w outletach

Artykuły spożywcze czy kosmetyki są najczęściej kupowane i ich ceny mają olbrzymie znaczenie dla domowego budżetu. Z drugiej jednak strony ceny ubrań, butów i dodatków są wysokie i warto wiedzieć, jak można za te produkty zapłacić mniej. Wiele osób decyduje się na wyprawy do dużych centrów handlowych, które oferują ubrania outletowe. Swoją rosnącą popularność zawdzięczają niskim cenom markowych towarów oraz ich starannej selekcji. Dokonywanie zakupów w takich sklepach to realna oszczędność pieniędzy, ponieważ różnica w cenie wynosi od 30 do 70% dla każdej rzeczy.

 

Oferty bankowe

Sektor bankowy również wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Poszczególne banki konkurują ze sobą, dlatego planują kampanie marketingowe, które mają zagwarantować nowym klientom profity. Do przykładowych działań należą: zwrot przez bank gotówki za zakupy dokonywane kartą, wręczanie bonów podarunkowych do wskazanych sklepów. Przed wybraniem nowego produktu finansowego warto także sprawdzić pozyczkowy-portal.pl podpowiada najkorzystniejsze rozwiązania.

 

Niezależnie od tego, co zostaje włożone przez klienta do zakupowego koszyka, liczy się dobra cena. Obecnie na rynku jest więcej towarów, niż klientów, skłonnych je kupić. Producenci i dystrybutorzy decydują się na organizowanie różnych akcji promocyjnych i wyprzedażowych, by zwiększyć sprzedaż i pozyskać stałych klientów. Ci ostatni powinni przy dokonywaniu zakupów kierować się swoim realnym zyskiem.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki