Firmy pożyczkowe konkurują ze sobą o udział w rynku chwilówek. W Polsce działa co najmniej kilkadziesiąt dużych przedsiębiorstw udzielających na uproszczonych zasadach pożyczek gotówkowych. Starają się one przyciągnąć do siebie klientów nie tylko atrakcyjną ofertą pożyczkową, ale i różnymi programami lojalnościowymi.

Promocje powszechnie wykorzystywane

Wiele firm pożyczkowych chcąc zainteresować swoją ofertą nowych klientów, udostępnia ofertę pierwsza pożyczka za darmo lub za niską opłatą. Firmy takie jak Vivus, Filarum czy Netcredit oferują darmową pożyczkę dla klienta, który wcześniej nie korzystał z usług danego pożyczkodawcy - będzie mógł zaciągnąć pożyczkę do kwoty 1000 zł i więcej, bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek dodatkowych kosztów. Promocje dla nowych klientów to tylko jeden z elementów działań marketingowych stosowanych przez przedsiębiorstwa oferujące chwilówki. Wielu z nich wykorzystuje w swojej działalności programy lojalnościowe dla stałych klientów. Pożyczka za „darmo” polega na tym, że klient zwraca do firmy pożyczkowej dokładnie tyle samo pieniędzy, ile pożyczył. Są jednak pewne ograniczenia dla takich promocyjnych ofert - kwotowe oraz okresu zwrotu pożyczki.

Programy lojalnościowe

Konstrukcja programów lojalnościowych w firmach pożyczkowych w Polsce zwykle jest podobna względem siebie. Programy kierowane są do dotychczasowych klientów pożyczkodawcy, którzy polecają swoim przyjaciołom, członkom rodziny, znajomym czy całkiem obcym osobom, ofertę danej firmy pożyczkowej. Polecenie musi być skuteczne, czyli osoba otrzymująca polecenie musi skorzystać z oferty pożyczkowej, aby polecający mógł uzyskać realne profity. Wśród nich wymienia się:

  • zniżki na kolejne pożyczki (nawet w wysokości 20, 40, 57 proc. od standardowej ceny
  • zwrot części zapłaconych rat,
  • nagrody rzeczowe i pieniężne za każdorazowe polecenie,

Dzięki programom lojalnościowym stały klient przedsiębiorstwa udzielającego pożyczek chwilówek może znacznie obniżyć koszty kolejnych pożyczek lub uzyskać pieniądze bez konieczności płacenia odsetek. Może też zyskiwać na poleceniach pożyczki dla swoich znajomych, konkretne kwoty pieniędzy od firmy pożyczkowej. Często w ramach programów lojalnościowych proponowane są także różnego rodzaju nagrody rzeczowe lub bony do sklepów.

Na polecaniu firmy pożyczkowej można zarobić - o ile polecenie okazało się skuteczne, to firma wypłaci polecającemu prowizję w wysokości nawet 40 zł za każdego poleconego klienta.

Atrakcyjny program lojalnościowy udostępniany klientom przez firmę pożyczkową pozwala na wypracowanie wysokich zysków, tylko na poleceniach. Może to stanowić dodatkowe źródło zarobku dla danej osoby, jeśli ma ona wystarczającą sieć znajomych, zainteresowanych zaciągnięciem pożyczki chwilówki lub znajdzie inny sposób na zachęcanie nieznajomych osób do podejmowania zobowiązania w danej firmie pożyczkowej. Wiele osób na forach internetowych poleca pożyczki chwilówki i zachęca do podawania na etapie wypełniania wniosku o pożyczkę swojego identyfikatora lub numeru rejestracyjnego, dzięki czemu bierze aktywny udział w programu lojalnościowym.

Zestawienie firm, które oferują darmowe pożyczki dostarcza portal http://www.pankasa.pl/chwilowki-online/

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki