Istnieje wiele sposób na zwiększenie poziomu konwersji w sklepie internetowym. Jednak tylko synergia działań marketingowych może dać zadowalające efekty. Należy zadbać przede wszystkim o funkcjonalność sklepu online, odpowiednie wykorzystanie dostępnych narzędzi marketingowych, a także prowadzić działania reklamowe, które zachęcają użytkowników do zrobienia zakupów.

Intuicyjny interfejs i prosty sposób składania zamówienia

Sklep internetowy powinien być intuicyjny dla użytkownika, prosty w obsłudze oraz umożliwiać sprawne i wygodne robienie zakupów. Proces składania zamówienia powinien składać się z 2-3 kroków, aby użytkownik miał poczucie bezpieczeństwa i wiedział, jakie czynności musi wykonać. Interfejs musi być jak najbardziej prosty i czytelny, co nie oznacza utraty walorów estetycznych. Należy wziąć pod uwagę User Experience, czyli wszystkie doświadczenia klienta, które wpływają ostatecznie na jego decyzje zakupowe.

Wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi marketingowych

Jednym ze skuteczniejszych sposobów na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym jest wykorzystanie nowych technologii w kontakcie z klientem. Takie możliwości dają narzędzia do Marketing Automation, które umożliwiają zautomatyzowanie najważniejszych działań marketingowych i sprzedażowych w firmie. Opierają się na pozyskiwaniu i analizowaniu danych, które dostarczają nam użytkownicy. Dzięki znajomości ich preferencji, oczekiwań, potrzeb czy zainteresowań można wysyłać bo bazy odbiorców spersonalizowane komunikaty. Wówczas dotrzemy do osób najbardziej zainteresowanych ofertą, co znacznie zwiększa szansę na konwersję. Do takich narzędzi należą między innymi powiadomienia push, który daje możliwość wysyłania spersonalizowanych przekazów reklamowych do potencjalnych i obecnych klientów. Więcej informacji na temat Marketing Automation można znaleźć na stronie https://push-ad.com/blog/marketing-automation-co-to-jest/.

Multichannel marketing

Użytkownicy korzystają z wielu kanałów komunikacji, dlatego marka powinna zaznaczyć swoją obecność na wszystkich punktach styku. Warto dostarczać komunikaty reklamowe wszędzie tam, gdzie znajduje się nasza grupa docelowa. Działania mogą być prowadzone zarówno w mediach społecznościowych, za pomocą powiadomień push, e-maili, SMS czy w sieci Google. Marka powinna być widoczna i realizować zintegrowane kampanie marketingowe w oparciu o zainteresowania, oczekiwania i potrzeby odbiorców.