Właściciele posesji chętnie ogradzają swój teren prywatny, zwłaszcza, gdy dom jest już wykończony.

Najchętniej stosowanymi ogrodzeniami są ogrodzenia kamienne, metalowe lub drewniane, czasem klienci wybierają również ogrodzenia naturalne. Ogrodzenia betonowe są trwałe, stylowe oraz wydajne, nie wymagają żadnej konserwacji, więc można zaoszczędzić czas oraz pieniądze. Ogrodzenia metalowe są chętnie stosowanym typem ogrodzeń ze względu na efektowną prezencję oraz trwałość, w zależności od doboru ogrodzenia na rynku są dostępne tańsze oraz droższe ogrodzenia metalowe. Ogrodzenia drewniane idealne komponują się z zielonym otoczeniem, jednak wymagają regularnej konserwacji. Na rynku dostępne są również płoty sztafetowe oraz lamelowe, które idealnie chronią prywatność mieszkańców. Ogrodzenia naturalne są atrakcyjnym pomysłem na grodzenie działki, zastosować do tego można żywopłot, buk, cis czy tuje.

Kiedy ogrodzenie jest już wybrane, można do niego dopasować odpowiednią bramę wjazdową oraz furtkę. Bramy przesuwne łatwo się obsługuje, odpowiedni mechanizm napędowy sprawia, że brama łagodnie sunie po szynie, dzięki obrotowym kółkom znajdującym się w szynie bramy. Brama przesuwna wymaga konserwacji, szczególnie w porze zimowej, gdy kółka w szynie mogą szybko ulec zabrudzeniu. Bramy przesuwne wyposażone są w fotokomórkę, światło ostrzegawcze, wyłącznik przeciążeniowy, automatyczne zamykanie oraz pokrywę zabezpieczającą napęd bramy. Bramy przesuwne dostępne są w wielu wzorach, które można dopasować do własnych upodobań.

Bramy skrzydłowe (rozwieralne), to bramy jednoskrzydłowe lub dwuskrzydłowe. Bramy jednoskrzydłowe montowane są zwykle na wąskich oraz długich posesjach, są jednak ciężkie oraz wymagają dużo miejsca, ponieważ brama ta otwiera się do środka działki. Podobnie otwiera się brama dwuskrzydłowa, jednak jej obsługa jest łatwa a skrzydła bramy nie są ciężkie. W tego typu bramach można zastosować odpowiedni napęd, który sprawi, że korzystanie z bramy będzie jeszcze łatwiejsze.

fot. lakate.pl

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki