artykuły tematyczne

Porady

Artykuły zawierają lokowanie produktu, marki lub wskazanie sponsora

Jak wybrać domenę dla firmy?

Domena internetowa to adres pozwalający na identyfikację strony internetowej, pod którym znajduje się dana witryna. Wpisujesz go w przeglądarce, chcąc odwiedzić konkretną stronę. Przed każdym przedsiębiorcą rozpoczynającym działalność w Internecie stoi wyzwanie wybrania odpowiedniej nazwy domeny. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę podczas podejmowania decyzji.

Wybierz nazwę marki lub słowa związane z działalnością

Popularnym rozwiązaniem są domeny brandowe, a także opisujące jak najogólniej to, czym dana firma się zajmuje. Z tej pierwszej opcji korzystają m.in. tak znane firmy, jak Allegro, OLX, czy Facebook. Dobrym przykładem domeny opartej na słowach kluczowych związanych z działalnością jest z kolei wakacje.pl. Tak tworzone adresy internetowe łatwo zapamiętać. Zawsze na stronę będzie umiał trafić klient, który już zna dane przedsiębiorstwo. Unikasz też ryzyka ewentualnego wprowadzenia odbiorcy w błąd. Jeśli planujesz rejestrację domeny i szukasz pomocy w tym zakresie, zapoznaj się z ofertą i informacjami dostępnymi pod tym adresem: https://www.sprintdatacenter.pl/tanie-domeny-rejestracja-domen.

Krótka i chwytliwa domena

Domena dla Twojej firmy powinna być łatwa do skojarzenia i zapamiętania. Im więcej słów użyjesz, tym większe ryzyko, że klient nie będzie w stanie przypomnieć sobie domeny, przez co ostateczne może nawet porzucić chęć odwiedzenia Twojej strony i skorzystania z Twoich usług. Nie sprawdzą się też nielogiczne ciągi znaków lub słów bądź też kombinacje, które są zrozumiałe jedynie dla Ciebie czy też wąskiego grona odbiorców. Przyjmuje się, że optymalną opcją są 1-3 słowa w adresie strony internetowej. Pamiętaj też, że oprócz wyboru domeny potrzebne będą Ci usługi hostingowe oraz bezpieczny certyfikat SSL. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj: https://www.sprintdatacenter.pl/tanie-certyfikaty-ssl.

Com, pl, a może net?

Musisz wybrać też sufiks domeny, a więc część adresu, która znajduje się po kropce. Jeszcze kilka lat temu duży nacisk kładziono na to, aby wybierać adresy wyłącznie z rozszerzeniami .com lub .pl. Prawdą jest, że najłatwiej się je promuje w sieci, lecz nie są to jedyne rozwiązania, po które warto sięgnąć. Jeśli Twoja firma działa na rynkach zagranicznych, lepiej sprawdzi się .com od .pl. Jeżeli działasz tylko lokalnie, warto pomyśleć o dodaniu nazwy miasta po kropce. Nie obawiaj się też, gdy chcesz się wyróżnić lub powiązać rozszerzenie z Twoją działalnością.

NAWIGACJA

WYRÓŻNIONE

Tags

Kategorie