W lipcu weszła z życie nowa ustawa o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych. Według nowych przepisów obsługa zgłoszeń zbiórek publicznych będzie prowadzona wyłącznie w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji.

Pozwolenia na zbiórki publiczne zastąpione zostaną zgłoszeniem zbiórki publicznej - decyzje wydawane przez różne organy administracji zostaną zastąpione zgłoszeniem, dane ze zgłoszenia będą zamieszczone na portalu zbiórki.gov.pl. Zgłoszenie, aktualizację danych, sprawozdanie będzie można wysłać elektronicznie, z wykorzystaniem gotowych formularzy, z użyciem profilu zaufanego ePUAP albo bezpiecznego podpisu elektronicznego oraz w formie tradycyjnej, papierowej: Wszystkie informacje dotyczące zbiórek będą dostępne na portalu zbiórki.gov.pl: Zbiórki elektroniczne (np. przelewy na rachunek bankowy, wpłaty online, wysyłanie sms- ów) można będzie prowadzić bez dodatkowych formalności - nowa ustawa dotyczy wyłącznie zbiórek organizowanych bezpośrednio w miejscach publicznych. Obniżone zostaną koszty związane z organizacją zbiórek publicznych - zniesiona zostanie opłata skarbowa dla organizatorów zbiórek oraz obowiązek publikacji sprawozdań w prasie.

Więcej informacji o zmianie ustawy można znaleźć na stronie internetowej Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji www.mac.gov.pl.

Źródło: Urząd Miejski Brodnica

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki