Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań zostanie przeprowadzony w dniach od 1 kwietnia do 30 czerwca 2011 r., wg stanu na 31 marca 2011 r., godz. 24.00.
W dniach od 1 kwietnia 2011 r. do 16 czerwca 2011 r. można dokonać samopisu internetowego.

W dniach od 8 kwietnia 2011 r. do 30 czerwca 2011 r. spis będzie realizowany przez rachmistrzów spisowych.

W trakcie realizacji prac związanych ze spisem rachmistrz spisowy nosi na widocznym miejscu legitymację zawierającą zdjęcie oraz imię i nazwisko rachmistrza, pieczęć urzędu statystycznego oraz pieczątkę imienną i podpis dyrektora Urzędu Statystycznego, który wydał legitymację. Legitymacja jest ważna wyłącznie z dowodem osobistym.

W swojej pracy rachmistrz spisowy posługuje się urządzeniem typu hand-held, wyposażonym w specjalnie opracowaną aplikację formularzową. Dane na formularzu elektronicznym są natychmiast szyfrowane i transmitowane wprost z urządzenia na serwer.

Rachmistrze spisowi rozpoczynają spisywanie w dniu 8 kwietnia 2011 r. i kończą w dniu 30 czerwca 2011 r.

W spisie powszechnym będą zebrane dane z następujących tematów badawczych:

1) stan i charakterystyka demograficzna ludności;

2) edukacja;

3) aktywność ekonomiczna osób;

4) dojazdy do pracy;

5) źródła utrzymania osób;

6) niepełnosprawność;

7) obywatelstwo;

8) migracje wewnętrzne;

9) migracje zagraniczne;

10) narodowość i język oraz mniejszości narodowe i etniczne;

11) wyznanie (przynależność do kościoła lub związku wyznaniowego);

12) gospodarstwa domowe i rodziny;

13) stan i charakterystyka zasobów mieszkaniowych (mieszkania i budynki).

W celu przygotowania i przeprowadzenia Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań w 2011 r. zostało powołane Gminne Biuro Spisowe. W składzie Biura jest Dorota Lewandowska – lider gminny, z którą można kontaktować się w razie pytań odnośnie spisu.

Równocześnie informujemy, że od 22 marca 2011 r., na stronie www.stat.gov.pl udostępniony został demonstracyjny formularz do samopisu internetowego do NSP 2011 w wersji do badania pełnego oraz do badania reprezentacyjnego.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki