WIKTORIA LUBCZYŃSKA z Brodnickiego Domu Kultury, zajęła IV MIEJSCE, w 42. OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE KRASOMÓWCZYM MŁODZIEŻY SZKOLNEJ.


19 listopada, na golubskim zamku zakończył się 42. OGÓLNOPOLSKI KONKURS KRASOMÓWCZY. Przez 2 dni na zamku gościły osoby, dla których  piękna polszczyzna  nie ma tajemnic.
Wśród nich znalazła się Wiktoria Lubczyńska, która miejsce w finale wywalczyła sobie wystąpieniem o ludowych tradycjach ziemi brodnickiej, opartym luźno o teksty Piotra Grążawskiego - brodnickiego gawędziarza, z zamiłowania rysownika i pasjonata gwary brodnickiej, piszącego o kulturze, historii i etnografii Brodnicy.
Jury, pod kierunkiem prof. dra hab. Władysława Sawryckiego z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, wyłoniło ostatecznie pięć najlepszych krasomówczyń w Polsce.
Każda z finalistek musiała przedstawić  przygotowany wcześniej 15.minutowy tekst, ale prawdziwe wyzwanie czekało  na nie później: bezpośrednio po swoich wystąpieniach finalistki losowały  1 temat, na zaprezentowanie którego miały tylko 3 minuty. Musiały więc opowiadać na tyle barwnie, by przyciągnąć  uwagę jury i słuchaczy. Wiktoria swobodnie improwizowała na temat: "Gdybym mogła przenieść się do innej epoki, jaka to byłaby epoka i dlaczego?". Komisja doceniła jej piękną polszczyznę, jednak tym razem potyczki na słowa wygrała Michalina Krzemianiowska, z Wielunia.

Gwoli przypomnienia - w 2012, do ścisłej finałowej piątki zakwalifikowało się dwoje reprezentantów Pomorza i Kujaw, oboje z Brodnickiego Domu Kultury -Tomek Piotrowski i Małgorzata Orzechowska. Wówczas, Tomasz za baje, baśnie, legendy i bajdy regionu brodnickiego zajął - podobnie jak teraz Wiktoria - również czwarte miejsce, a Małgorzata Orzechowska, która opowiadała o ostatniej czarownicy z okolic Brodnicy - piąte.
Rok później, w 2013, Tomek zajął już miejsce II.

Wiktorię Lubczyńską  przygotowywała do wystąpień instruktor Pracowni Recytatorskiej BDK, "SZTUKA MOWY", opiekun Teatru CBR’60 i Pracowni Teatralnej BDK, ANETA GIEMZA-BARTNICKA.



BDK
Fot. Dariusz Deja.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki