Aby pozycjonowanie zostało wykonane we właściwy sposób, musimy pamiętać o 3 bardzo ważnych zasadach, którymi należy się kierować przy jego wdrażaniu. Są one bardzo ściśle związane z aspektami technicznymi – zarówno tymi w obrębie samej strony, jak i poza nią. Dobra optymalizacja treści, bezpieczne linki – to tylko dwa z bardzo wielu aspektów, które będą miały znaczenie, jeśli mowa o dobrym pozycjonowaniu.

Przede wszystkim – określ precyzyjnie cel pozycjonowania

To, co jest kluczowe, jeśli mowa o pozycjonowaniu serwisu, to przede wszystkim kwestia związana z jasnym określeniem naszego celu takiego działania. Musimy bowiem wiedzieć, że jeśli zależy nam na tym, aby pozycjonowanie przebiegało w sposób właściwy, dobrze jest mieć na uwadze kilka zasad, którymi bezwzględnie powinniśmy się przy tym kierować. Podstawą, są tutaj wysokiej jakości publikacje i wdrożenie zasady, jaką jest white hat SEO. Nie publikujmy treści gdzie się da, nie spamujmy słabej jakości linkami, czy ich nadmierną ilością. Google bardzo szybko wyłapie takie działania i ukarze nas np. nałożeniem na naszą stronę filtru algorytmicznego. Lepszym rozwiązaniem, zgodnym z white hat SEO, jest pozyskiwanie wysokiej jakości linków, może niekoniecznie dużej ich ilości, ale takich, które mają bardzo dużą moc.

 

Aspekty techniczne: Trust Flow i Citation Flow

Działania związane z pozycjonowaniem serwisu, to nie tylko same artykuły czy innego rodzaju publikacje, ale też cała masa działań technicznych w obrębie strony, której laik, nie jest w stanie wykonać. Chodzi w dużej mierze o to, aby nasza witryna stała się atrakcyjna dla wyszukiwarki. Zatem tym samym, pewne działania techniczne, mające na celu podniesienie takiej atrakcyjności naszej witryny, są tutaj jak najbardziej wskazane. Mowa tutaj chociażby o wdrożeniu optymalizacji treści na stronę czy chociażby – portale o wysokich wskaźnikach Trust Flow czy Citation Flow. Te aspekty techniczne, bardzo wpłyną na jakość pozycjonowania naszej strony. Dobrze jest też wiedzieć, do jakich katalogów SEO powinniśmy dodać naszą witrynę – zobacz tutaj:  Seo pozycjonowanie - http://www.the-first.pl/. To działanie także ma wpływ na skuteczność pozycjonowania.

 

 

Analiza konkurencji, czyli czy faktycznie mam szansę?

Jeśli chcemy pozycjonować stronę, musimy najpierw wybrać właściwe frazy kluczowe, które będziemy do pozycjonowania wykorzystywać. Przy ich wyborze, dobrze jest sobie pomóc takim narzędziem, jakim jest chociażby planner fraz kluczowych Google. Będziemy bardzo dobrze widzieli, czy dana fraza jest często wyszukiwana czy też nie, a co za tym idzie, czy w ogóle opłaca nam się ją wybierać. Przy planowaniu dobrych fraz kluczowych, ważna jest też skrupulatna analiza konkurencji. Jeśli chcemy pozycjonować frazę np. „kapelusze”, musimy liczyć się z ogromną konkurencją. Duże serwisy modowe, sklepy czy aukcje internetowe, to tylko część naszej konkurencji, która od wielu lat utrzymuje pozycje na pierwszej stronie wynikowej, zgarniając około 35% ruchu.

 

Long tail twoją tajną bronią

Konkurencja nie jest jednak czymś, czego nie da się pokonać. Jeśli faktycznie prowadzimy sklep z kapeluszami, zdecydujmy się na frazy z „długiego ogona” czyli właśnie long tail. Fraza taka, w przypadku kapeluszy, może wyglądać tak: „Czarne kapelusze wełniane z szerokim rondem wykonane z filcu”. To bardzo dokładnie określa, jakie kapelusze mamy w naszej ofercie. Tym samym, mamy znacznie większą szansę na to, ze użytkownik, który wpisze do wyszukiwarki frazę np. „kapelusze z szerokim rondem” trafi właśnie na naszą stronę. I potencjalnie może nawet taki kapelusz kupi, a to można już uznać za mały sukces na drodze pozycjonowania.

 

Potrzeba czasu na osiągnięcie efektów

Musimy być także świadomi tego, że SEO jest procesem czasochłonnym. Pozycjonowanie stron internetowych jest też skuteczne.  Jeśli zatem zależy nam na osiągnięciu konkretnego efektu w bardzo jasno określonym czasie, dobrze jest podjąć decyzję o wdrożeniu pozycjonowania wcześniej – najlepiej 3 – 4 miesiące przed czasem, w którym takich wyników oczekujemy. Taki czas, wiąże się z szeregiem różnego rodzaju aspektów technicznych, które nie dzieją się od razu. Indeksacja strony, zwiększenie jej mocy – to trwa. Dlatego też, jeśli faktycznie chcemy, aby nasza strona została we właściwy sposób wypozycjonowana, musimy się w czas i cierpliwość solidnie uzbroić. Zdecydowanie jednak warto jest na efekty takich prac czekać.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki