Kasetony reklamowe to jedna ze skuteczniejszych form promocji używana na szeroką skalę przez wiele przedsiębiorstw. Instaluje się je najczęściej na zewnątrz budynków. Ich ogromną zaletą jest łatwość montażu, są także odporność na warunki atmosferyczne oraz charakteryzują się dużą stabilnością i wytrzymałością. Co warto wiedzieć więcej na ich temat oraz jakie jest ich najczęstsze zastosowanie? Podpowiadamy.

Czym są kasetony reklamowe?

Kasetony to przyciągające wzrok niedużych rozmiarów elementy montowane na elewacjach budynków lub rzadziej w ich wnętrzach. Przyjmują bardzo różne formy, w zależności od potrzeb oraz grupy docelowej. Najczęściej spotykane kasetony reklamowe w Krakowie mają postać kwadratową lub prostokątną. Ze względu na ich niewielki rozmiar służą głównie do wskazania klientowi miejsca w którym znajduje się sklep, biuro lub siedziba firmy. Dlatego najczęściej kasetony zawierają w sobie tylko niewielką grafikę jednoznacznie kojarzoną z konkretnym przedsiębiorstwem lub jego marką. Ewentualnie znajduje się tam tylko sam logotyp wraz z numerem telefonu i adresem strony www.

Kasetony reklamowe wykonane są z różnorodnych materiałów. Najczęściej są to wytrzymałe profile aluminiowe z dodatkowymi wzmocnieniami. Przed ich zakupem należy zawsze sprawdzić możliwości oraz warunki techniczne budynku na którym mają być one umieszczone. Należy zastosować się zarówno do wymagań prawnych, jak i indywidualnych regulaminów właścicieli lokalu.

 

Zastosowanie kasetonów reklamowych – jak je wykorzystać?

Kasetony reklamowe pojawiają się nierzadko we wnętrzach budynków, najczęściej w centrach handlowych. Potencjalny klient poszukując konkretnych usług może czuć się w tak dużym miejscu nieco zagubiony. Dlatego pomysłowo umiejscowione kasetony spełniają funkcję drogowskazu i sugerują odwiedzającemu kierunek w którym powinien się udać, aby dotrzeć do konkretnego miejsca. Wiele firm stosuje podobne metody. Dlatego, aby wyróżnić się na tle konkurencji warto uatrakcyjnić wygląd kasetonu, na przykład poprzez podświetlenie go z pomocą lamp ledowych.

Praktycznie każda firma o zasięgu lokalnym przywiązuje dużą wagę do reklamy zewnętrznej. Aby następnie ułatwić klientom dotarcie do miejsca przeznaczenia, niebagatelne znaczenie ma także poprawnie umiejscowiony kaseton reklamowy. Jeśli zostaje umieszczony prostopadle do fasady budynku to najlepszy efekt wywoła ten dwustronny wraz z podświetleniem. Ciekawym rozwiązaniem jest automatyczne włączanie i wyłączanie lamp ledowych. W tym celu montuje się go wraz z kompaktowym czujnikiem zmierzchu.