Czym jest system CRM? Jakie daje korzyści przedsiębiorstwu? Co możemy zyskać na wdrożeniu oprogramowania CRM?

  • Systemy CRM - co warto wiedzieć?

  • Komu przyda się system CRM

  • Oprogramowanie CRM

.

Systemy CRM - co warto wiedzieć?

Wiele osób zastanawia się co oznacza skrót CRM. Jest to Customer Relationship Management, czyli zarządzanie relacjami z aktualnymi i potencjalnymi klientami (tzw. zbiór procedur, zadań i narzędzi niezbędnych w kontaktach z kontrahentami). Pomysł na zarządzanie przedsiębiorstwem stawiający na pierwszym planie relacje z kupującym pojawił się już jakiś czas temu, jednak dopiero teraz osiągnął bardzo dużą popularność.

Aby filozofia CRM mogła produktywnie funkcjonować, potrzebne jest dedykowane oprogramowanie do zarządzania relacjami. System CRM jest aplikacją, która daje możliwość analizowania dowolnych kontaktów z odbiorcami, co skutkuje możliwościami tworzenia spersonalizowanych ofert handlowych, rozplanowania pracy i zlecania realizacji długoterminowych projektów biznesowych.

Obecnie na rynku najpopularniejszymi systemami CRM są te w wersji on-line - umożliwią korzystanie z aplikacji właściwie ze wszystkich lokalizacji. Każdy z zaawansowanych, kompletnych systemów CRM jest wyposażony w model uprawnień, który gwarantuje przydzielanie konkretnych ról dla pracowników. Aplikacja CRM pozwala także prognozować przyszłe przychody w firmie, bada efektywność pracy użytkowników oraz zapewnia raporty analizujące zachowania klientów. Więcej o CRM posłuchasz w podlinkowanym materiale.

 

Komu przyda się system CRM

Jeśli zależy Ci na uporządkowaniu informacji o Twoich Klientach, sprawnym zarządzaniu dokumentami w firmie, uodpornieniu się na rotację pracowników, sprawnym opracowywaniu oferty oraz analizie potrzeb odbiorców czy wypracowaniu przewagi nad konkurencją i zwielokrotnieniu zysków Twojego biznesu, system CRM jest odpowiedzią na wszystkie pytania. Program CRM możemy dostosować do naszych potrzeb. Wraz z rozwojem przedsiębiorstwa będzie nam dostarczał nowatorskich funkcji. Systemy CRM są inwestycją w nowoczesne i sprawdzone sposoby zarządzania relacjami z klientami.

Systemy CRM archiwizują i porządkują doświadczenie firmy, czyniąc tzw. „pamięć firmy”, która jest niezależna zarówno od jej pracowników, jak i odbiorców. Zgromadzona w ten sposób historia działań firmy poddaje się łatwo niemożliwym dotąd do przeprowadzenia, wielokierunkowym analizom. To z kolei daje nam podstawę do stworzenia zdecydowanie skuteczniejszych strategii.

CRM, oprócz „biernego uczestnictwa” w grze rynkowej firmy, skrupulatnym odnotowywaniu każdego jej ruchu, aktywnie współtworzy nowy charakter przedsiębiorstwa. Podejście do klientów staje się bardziej zindywidualizowane, a sam proces tworzenia ofert jest prostszy i bardziej wyspecjalizowany. Osoby kupujące mogą być mile zaskoczone naszą pamięcią o nawet najmniejszych szczegółach, które wyróżniają je spośród innych odbiorców.
 
Warto też wspomnieć, że współpraca wewnątrz organizacji ulega pozytywnym zmianom. Działania pracowników będą lepiej zsynchronizowane, a czas wykorzystywany optymalnie. Dzięki systemom CRM możemy unikać nerwowych sytuacji, które wynikają ze sprzecznych poleceń czy zgubienia dokumentów. Pamiętajmy, że mniejsza ilość tzw. „wewnętrznych konfliktów” pozwala na zaoszczędzenie większej ilości energii, którą można skierować na efektywniejszą pracę.
 
Wdrożenie systemu CRM zapewnia intensyfikację działań wobec kontrahentów, którzy wydają się najbardziej obiecujący i budowanie długotrwałych więzi biznesowych.

 

Oprogramowanie CRM

Oprogramowanie CRM może też pełnić rolę autonomicznego programu pocztowego lub integrować się z istniejącymi (Outlook, Thunderbird). Osoby korzystające z CRM od razu odczują wiele korzyści wynikających z integracji poczty z CRM w spójny system służący Zarządzaniu Kontaktami z Klientem.

Po pierwsze, adresatów lub grupy adresatów można definiować w oparciu o wspólną listę kontrahentów (na podstawie ich cech łatwo wyznacza się odpowiednie grupy docelowe korespondencji seryjnej).

Po drugie, wszystkie odebrane i wysłane e-maile składają się na dostępną uprawnionym osobom historię kontaktów z danym klientem, a e-maile łączone są w pary pytanie – odpowiedź.

Oprócz tego system może także przypominać nam o braku odpowiedzi. Każda informacja na temat odbiorców płynąca z poczty elektronicznej staje się łatwiej dostępna, zabezpieczona i uporządkowana.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki