Zdjęcie: Paweł Tkaczyk prasowa fotografia biznesowa Strateg Marki autor poczytnych książek, fotograf Krzysztof Zaleski

Z oferty profesjonalnej fotografii biznesowej z miesiąca na miesiąc korzysta coraz więcej osób. Współcześni przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, że sukces jest uzależniony nie tylko od atrakcyjności oferty firmy, ale i wizerunków jej pracowników. Twórcy zauważają natomiast, że stworzenie interesującego wizerunku zwiększa ilość odbiorców ich działalności artystycznej. Czym charakteryzuje się fotografia biznesowa? Jak znaleźć fotografa, który wykona dla nas tego typu zdjęcia? I wreszcie – jak przygotować się do sesji?

(Zdjęcie: Paweł Tkaczyk prasowa fotografia biznesowa Strateg Marki autor poczytnych książek, fotograf Krzysztof Zaleski)

Jak nas widzą tak nas piszą, czyli wizerunek to podstawa

Żeby osiągnąć sukces w większości branż musimy zdobyć klientów. Współcześnie wielu przedsiębiorców i twórców zmaga się z ogromną konkurencją. Żeby zacząć zarabiać musimy się wyróżnić. Kto chce osiągnąć sukces w biznesie powinien zdawać sobie sprawę, że inni ludzie oceniają go po wyglądzie. Możemy się oburzać, że jest to wizerniesprawiedliwe, jednak sami postępujemy tak samo (jest to silniejsze od nas). Umiejętność szybkiej, powierzchownej oceny nie raz pozwoliła naszym przodkom przetrwać, co więcej jest użyteczna nawet dzisiaj. Kiedy mamy świadomość, że potencjalny klient oceni nasz profesjonalizm na podstawie jednego zdjęcia zamieszczonego w sieci, powinniśmy zrobić wszystko, żeby zrobiło ono na nim dobre wrażenie.

Czym wyróżnia się profesjonalna fotografia biznesowa?

Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że profesjonalna fotografia biznesowa bardzo różni się od fotografii konwencjonalne. Wymagania jakie są przed nią stawiane są o wiele większe. Zdjęcia biznesowe mają nie tylko jak najlepiej oddać naszą powierzchowność. Ich zadaniem jest stworzenie spójnego wizerunku. Mają przedstawić nas jako profesjonalistów w swojej branży (co za każdym razem może oznaczać co innego). Na fotografii biznesowej nie ma elementów zbędnych, każdy szczegół jest ważny. Odbiorca będzie oceniał naszą mimikę, postawę ciała, strój, otoczenie, drobne akcesoria, fryzurę, makijaż. Jeżeli zauważy jakąś niespójność, prawdopodobnie uzna nas za niewiarygodnych.

Jak znaleźć najlepszego fotografa biznesowego w Warszawie?

Dobry fotograf biznesowy to prawdziwy profesjonalista w swojej branży. Musi on dysponować nie tylko zmysłem estetyczny, ale też wiedzą i doświadczeniem pozwalającym fotografować klientów z różnych branż. Fotograf biznesowy z Warszawy przekonuje, że w jego zawodzie szalenie ważne są wysoko rozwinięte kompetencje interpersonalne. Klient, który do niego przychodzi musi czuć się tak jakby odwiedzał dobrego znajomego. Musi czuć się bezpiecznie i pewnie. Bez tego nie ma mowy do satysfakcjonujących zdjęciach. Ofert fotografii biznesowej jest tak dużo, że znalezienie prawdziwego profesjonalisty może być trudne. Warto jednak się postarać, gdyż źle wykonane zdjęcia biznesowe bardziej nam zaszkodzą niż pomogą. Zdecydowanie dobrze jest sugerować się opiniami zadowolonych klientów fotografów biznesowych. Jeżeli nie znamy takich osób, możemy przeglądać zdjęcia biznesowe w internecie, następnie wybrać te, które najbardziej się nam podobają i sprawdzić kto jest ich autorem. W żadnym wypadku nie korzystajmy z usług fotografa biznesowego, którego portfolio nie widzieliśmy.

Profesjonalna fotografia biznesowa – jak wyglądają przygotowania do sesji?

Przygotowania do sesji biznesowej to przede wszystkim długa rozmowa z fotografem, który musi się o nas wiele dowiedzieć. Przygotujmy się na pytania o naszą karierę zawodową, cele jakie chcemy osiągnąć. Fotograf może poprosić również o adres naszej strony internetowej, żeby dopasować do niej zdjęcia pod kątem wizualnym. Zazwyczaj w zakresie klienta leży odpowiedni ubiór, który wcześniej ustalamy z fotografem (dobrze jest zabrać kilka zestawów ubrań – wówczas nasze zdjęcia będą bardziej urozmaicone). Wielu fotografów biznesowych współpracuje z ekipą wizażystów i fryzjerów, którzy zajmują się makijażem i fryzurą klienta. Jeżeli nosimy soczewki kontaktowe, na czas sesji fotograficznej powinniśmy z nich zrezygnować, gdyż mogą sprawić, że oczy na zdjęciach będą wyglądały nienaturalnie.

Sesja biznesowa – a co trzeba uważać?

Przygotowując się do sesji biznesowej warto zadbać przede wszystkim o dobre samopoczucie. Dzień przed jej rozpoczęciem postarajmy się nie przejadać (wzdęty brzuch sprawi, że będziemy czuć się mało komfortowo pozując do zdjęć), a także dobrze wyspać. Przygotowując swoje ubrania koniecznie upewnijmy czy nie prześwitują (światło lampy błyskowej może odsłonić to, co chcielibyśmy ukryć). Postarajmy się też perfekcyjnie je wyprasować (wszelkie zagniecenia są bardzo widoczne na zdjęciach, co jest niedozwolone zwłaszcza na zdjęciach biznesowych). Nawet jeżeli na sesję zamierzamy ubrać się ekstrawagancko, lepiej jest zrezygnować z ubrań w jaskrawych kolorach (dla fotografa mogą one stwarzać problem z obróbką graficzną, ponadto kolory takie odwracają uwagę odbiorcy, czego chcielibyśmy uniknąć). Warto jest uważnie słuchać rad fotografa (i stosować się do nich) w zakresie pozowania do zdjęć – wówczas cała sesja będzie trwała krócej, a zdjęcia będą bardziej satysfakcjonujące.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki