Optymalizacja oraz pozycjonowanie to pojęcia, którymi operujemy w marketingu na co dzień. Jednak co one tak naprawdę oznaczają i jakie korzyści możemy dzięki nim wyciągnąć? Warto poznać zasady, jakie obowiązują w marketingu.

1. Pozycjonowanie a reklama płatna

1.1 Czym jest pozycjonowanie?

1.2 Reklama PPC

2. Lokalne pozycjonowanie stron internetowych

2.1 Co się składa na pozycjonowanie lokalne?

3. Jak wybrać agencję SEO?

Pozycjonowanie a reklama płatna

Marketing jest szerokim pojęcie, w obrębie którego możemy spotkać się zarówno typowymi reklamami, jak i marketingiem treści i poprawą działania strony. Niejedna agencja marketingowa oferuje swoim klientom pełen wachlarz usług dopasowany do ich potrzeb.

Czym jest pozycjonowanie?

Jednym z podstawowych rdzeni marketingu jest pozycjonowanie, czyli szereg działań, które mają na celu zwiększenie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania. W tym celu prowadzone są prace zarówno w obrębie witryny, jak i na zewnątrz.

Obejmują one wiele aspektów, od poprawy poszczególnych elementów po projektowanie stron internetowych. Optymalizacja kodu witryny oraz dodanie unikalnego contentu pomaga zwiększyć liczbę użytkowników, a co za tym idzie – poprawia nasz wynik.

Działania SEO są pracą długofalową, ale skuteczną. Otrzymane efekty są stabilne i utrzymują się przez długi czas, nawet po zakończeniu prowadzenia prac.

Reklamy PPC

Z drugiej strony agencje marketingowe oferują reklamy płatne, tworzone za pomocą GoogleAds. Link sponsorowane pozwalają na odnalezienie się w wynikach nieorganicznych, pojawiających się na górze wyszukiwarki.

Reklamy GoogleAds, czyli PPC, dają natychmiastowy efekt. Od razu po zatwierdzeniu kampanii i ustaleniu stawek, możemy walczyć o najwyższe miejsce w wynikach nieorganicznych. Pamiętajmy jednak, że tego rodzaju kampania musi być stale zasilana. Po skończonym budżecie reklamy znikają, a tym samym zmniejsza się nasz ruch na stronie.

Jednym z najbardziej polecanych rozwiązań jest synergia SEO oraz PPC. Dzięki temu wykorzystamy wszystkie możliwości, jakie oferuje nam wyszukiwarka i damy się odnaleźć nie tylko w wynikach organicznych, ale także wśród linków sponsorowanych.

Lokalne pozycjonowanie stron internetowych

Wiemy już, że pozycjonowanie stron internetowych najlepiej połączyć z reklamą płatną, czyli PPC. Warto teraz odkryć pozycjonowania lokalnego, które sprawdzi się wyśmienicie w przypadku niektórych branż. W innych z kolei może nie wykorzystać w pełni potencjału, jaki oferuje SEO.

Dla kogo przeznaczone jest pozycjonowanie lokalne?

Z pozycjonowania lokalnego można wiele zyskać. Dzięki niemu dotrzemy do użytkowników, którzy znajdują się najbliżej nas. Kiedy warto się na nie zdecydować? Przede wszystkim wtedy, kiedy nasz biznes polega właśnie na klientach, będących w danym rejonie.

Lokalne pozycjonowanie to usługa dedykowana głównie firmom usługowym, jak:

- fryzjer

- kosmetyczka

- mechanik samochodowy

- restauracje

Tego rodzaju pozycjonowanie pozwala dotrzeć do klientów, którzy nie tylko znajdują się w pobliżu, ale wykorzystują frazy lokalne typu: fryzjer Łódź, mechanik Warszawa. Tym sposobem Google pokazuje im listę wyników, która odpowiada podanym kryterium.

Co się składa na pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne jest podobne do standardowego pozycjonowania, aczkolwiek nie jest takie samo. Różni się nie tylko cel, ale i efekt. Żeby lepiej zrozumieć różnicę, warto przyjrzeć się temu jak wygląda lista z wynikami lokalnymi.

Najprawdopodobniej pierwsze, na co zwrócimy uwagę to sekcja z wynikami Google Maps. Zawiera ona co najmniej 3 pozycji z wizytówkami, które wyświetlają adres, jak też ocenę użytkowników i dane kontaktowe. Jednym z głównych celi pozycjonowania lokalnego jest więc pojawienie się w wynikach z Google Maps.

Jeśli więc prowadzimy firmę w danym rejonie, koniecznie zadbajmy o naszą wizytówkę. Dzięki temu pozycjonowanie stron internetowych dla firm w Bydgoszczy jest znacznie skuteczniejsze. Oprócz wizytówki w Google Maps można także dodać ją na innych dużych portalach, dedykowanych ku temu.

Jak wybrać agencję SEO?

Dobra agencja marketingowa będzie zajmować się nie tylko pozycjonowaniem, ale zapewni wszystkie niezbędne narzędzia, które umożliwią zwiększenie ruchu dla klienta. Nie zależnie od tego, czy zależy nam na pozycjonowaniu lokalnym, czy ogólnopolskim, warto wybrać firmę, która cieszy się dobrą opinią.

We współpracy z agencją powinniśmy mieć wrażenie, że razem dążymy ku jednemu wspólnemu celowi. Profesjonalizm oraz otwartość na nowe pomysły to tylko kilka z cech, jakimi powinna się wyróżniać dana firma. Tak jest w przypadku agencji SEO Managment, która oferuje holistyczną ofertę, obejmującą zarówno kampanie GoogleAds, jak i pozycjonowanie.

Zwróćmy też uwagę na formę płatności. Już sam rodzaj opłaty może nam wiele podpowiedzieć. Zdarza się niekiedy, że agencje proponują rozliczenie za efekt. W takim układzie zapłacimy tylko wtedy, kiedy nasza strona zajmie określone miejsce. Brzmi świetnie? Niestety w praktyce pozycjonowanie za efekt to ostrzeżenie.

Dzisiejsze algorytmy Google oraz silna konkurencja uniemożliwiają zajęcie jednego, pewnego miejsca. Wszystko ulega ciągłym zmianom, tak samo ranking wyszukiwarki. Dlatego SEO to nieustanna praca. W efekcie czego największe agencje rozliczają się w formie abonamentu. Stała opłata daje nam pewność, że praca jest wykonywana nieprzerwanie i wspólnie dążymy do jednego celu.

undefined

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki