Podstawą udanego biznesu jest nieustanny rozwój, pod którym należy rozumieć w znaczeniu podstawowym wzrost sprzedaży i zysków. Do osiągnięcia takiego założenia potrzebne są skuteczne narzędzia marketingowe i PR.

Znana powszechnie w ekonomii zasada Vilfredo Pareto mówi, że 80% osiąganych efektów jest dziełem 20% nakładów i wysiłków. Można sparafrazować teorię i stwierdzić, że 20% klientów jest odpowiedzialnych za 80% przychodów firmy. Skuteczne narzędzia marketingowe jak akcje promocyjne, nowe kanały dystrybucji typu portale internetowe promują przede wszystkim grupę produktów lub nowości produktowe. Ładnie omawiają zalety i cechy towarów czy usług, ale nie budują jednak one więzi z klientami, którzy będą wierni marce. To właśnie silne i stałe relacje z klientem, pozytywny wizerunek marki sprawiają, że „stali bywalcy” stają się 20% grupą odpowiedzialną za 80% przychodów. Jak zbudować sieć stałych klientów firmy?

Narzędzia marketingowe

Nowe technologie w firmie, innowacyjne akcje promocyjne, przekazy reklamowe, nowe kanały dystrybucji to jedne z wielu narzędzi marketingowych, które zwiększają sprzedaż produktów. Ich zastosowanie ma jednak charakter doraźny i wywiera wpływ na klientów w momencie ich stosowania.

Każdemu przedsiębiorstwu powinno zależeć na zbudowaniu silnych i stałych relacji z klientem. Grupa docelowa, do której kierowane są produkty czy usługi firmy zdecyduje się na skorzystanie z oferty, jednak może nigdy więcej nie wrócić do sprzedawcy. Sytuację zmienić mogą działania public relations.

Silne zaufanie i wierność marce dzięki działaniom PR

Podstawowym celem public relations jest zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy (marki) zarówno na zewnątrz, jak i w wewnętrznych strukturach. Pozytywny wizerunek i zaufanie stworzone przez PR zaowocuje powstaniem pożądanej grupy 20% wiernych klientów, którzy nieustannie będą wracać do swojej ulubionej marki.

Niewątpliwie przez duże zaufanie wiernych klientów firma podniesie swoje obroty i zyski, ale otworzy sobie również nowe możliwości na nawiązywanie nowych relacji z potencjalnymi klientami przez marketing szeptany czy wirusowy. Wierni klienci, zadowoleni ze swojego wyboru (zakupy w jednej firmie w określonej branży) chętnie polecą swój ulubiony sklep znajomym czy pozostawią w Internecie pozytywną opinię. Czym dokładnie jest PR? Więcej informacji na temat public relations można znaleźć w artykule http://fared.pl/czym-wlasciwie-jest-pr/.

Każdy biznes powinien oprzeć swoją działalność na stałych klientach. Sam marketing działa doraźnie, w chwili, gdy trwają zaplanowane akcje promocyjne. PR buduje silne więzi i sprawia, że klient chętnie wraca do swojej ulubionej marki.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki