Kolejny rok i próg trzeciej dekady XXI wieku przyniósł nam kilka istotnych zmian i trendów na polu pozycjonowania stron. Ta kompleksowa z natury usługa stała się jeszcze bardziej złożona a marketerzy z uznanych agencji interaktywnych zmuszeni zostali do poszukiwania nowych frontów, na których mogliby odróżnić stronę klienta od ogromnej rzeszy konkurencyjnych biznesów. Tendencje, których spis we współpracy z ekspertami z branży przygotowaliśmy dla Państwa, z całą pewnością pomogą lepiej odnaleźć się w rzeczywistości batalii o miejsce w wynikach wyszukiwania.

Rewolucje Voice Search i User Experience

Na początek powinniśmy zdać sobie sprawę z kilku czynników, bez których proces windowania pozycji w SERPach staje się niemożliwy. Przede wszystkim nasza witryna obowiązkowo musi posiadać dobrze zaprojektowaną odsłonę mobilną a treść strony powinna zostać odpowiednio dostosowana do wyszukiwania głosowego – to ono bowiem stanowi kolejną, rewolucyjną granicę, wzdłuż której będziemy się poruszać w kolejnych miesiącach i latach. Z perspektywy praktycznej wypowiedzenie kilku słów pozostaje oczywiście znacznie wygodniejsze, niż stukanie w klawiaturę. Właśnie dlatego nie powinniśmy spodziewać się, iż obcujemy z krótkofalową modą, a raczej szybko zorganizować treści strony zgodnie z charakterem języka mówionego. Oznacza to między innymi przygotowanie się na pozycjonowanie uwzględniające frazy kluczowe formujące się w tak zwany „długi ogon”, a także znaczące w naszej dziedzinie słowa specjalistyczne.

 

Również zagadnienia z pocztu technical SEO, a więc optymalizacji witryny od strony czysto technicznej, będą zyskiwały na znaczeniu – szczególnie dlatego, że dla Google coraz bardziej liczą się takie aspekty jak czas ładowania serwisu lub też jakość i zgodność tagów oraz opisów z faktyczną zawartością WWW. Także doświadczenie użytkownika w obcowaniu ze stroną (UX) powinno zostać przemodelowane tak, by ten odnalazł w naszych cyfrowych progach harmonię, spójność, funkcjonalność, intuicyjność nawigacji oraz liczne elementy skłaniające do interakcji. Wygoda użytkowania to bowiem najważniejszy warunek wpływający na klikalność (CTR), czas spędzany na stronie (dwell time) a także współczynnik odrzuceń (bounce rate) – wszystkie te elementy są drobiazgowo oceniane przez Googlebota! (źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/).

 

Poszerz pole działania o reklamę Google Ads

Jeśli jednak pragniemy z większą skutecznością zawalczyć o liczbę odwiedzin na stronie naszego e-sklepu, możemy uciec się do swoistego drugiego filaru Search Engine Marketingu – linków sponsorowanych. Dzięki narzędziu Ads dostarczanemu przez giganta z Kalifornii zyskamy możliwość opłacenia czołowej lokaty w rezultatach wyszukiwania dla konkretnych zapytań. W rękach profesjonalistów z agencji marketingowych, a dokładniej specjalistów PPC, zamówiona przez nas kompania reklamowa dotrze do bardzo szerokiego (nieporównywalnego z pozycjonowaniem) grona odbiorców a przy tym nie poniesiemy kosztów wyświetlania baneru, jeśli ten nie przyciągnie kliknięcia internauty. Płacimy więc jedynie za wizytę osób zainteresowanych ofertą.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki