artykuły tematyczne

Porady

Artykuły zawierają lokowanie produktu, marki lub wskazanie sponsora

Czy warto integrować system sms za pomocą API?

Prowadzenie działań marketingowych to trudna sztuka, która wymaga z jednej strony doskonałej znajomości swojej grupy docelowej, zaś z drugiej nieustannego eksperymentowania i testowania nowych możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Oczywiście nie oznacza to, że należy porzucać sprawdzone metody. Masowa wysyłka SMS-ów to skuteczne i tanie narzędzie promocji, wciąż stosowane przez wiele marek. Jak zautomatyzować proces wysyłki? Dlaczego warto pomyśleć o integracji przez API?

Dlaczego warto pomyśleć o masowej wysyłce SMS przy promocji?

Działania promocyjne coraz częściej przenoszą się do sieci. Nikogo nie powinien dziwić taki stan rzeczy, gdyż na różnego rodzaju platformach społecznościowych i na przeglądaniu najróżniejszych stron internetowych tracimy każdego dnia nawet kilka godzin. Marki doskonale o tym wiedzą i starają się być wszędzie tam, gdzie znajdują się ich potencjalni klienci. Oczywiście nie oznacza to, że klasyczne metody promocji – takie jak chociażby email marketing czy masowa wysyłka SMS - wyszły z użytku.

Wiele firm gromadzi i przetwarza dane swoich klientów, dysponuje ich danymi kontaktowymi i stosownymi zgodami na działania marketingowe. Otwiera to możliwości w zakresie kierowania do nich spersonalizowanych komunikatów marketingowych. Nie muszą się one wcale opierać wyłącznie na prostym przekazie – np. przypomnieniu o rozpoczynającej się konkretnego dnia wyprzedaży. Dysponując danymi na temat klienta i znając jego preferencje i historię zakupów, firmy są w stanie przewidywać z większą lub mniejszą skutecznością zainteresowanie konkretnych klientów poszczególnymi produktami, a nawet typować, kiedy będą planowali ich kupno. W dobie sztucznej inteligencji i zaawansowanych modeli, generowanie takich danych nie stanowi większego problemu.

Jak skutecznie wysyłać marketingowe wiadomości SMS?

Prowadzenie skutecznych działań marketingowych z wykorzystaniem danych o klientach i kierowanie do nich spersonalizowanych SMS-ów wymaga dostępu do odpowiednich narzędzi. Mowa nie tylko o narzędziach, które pozwolą na szybką analizę danych i wygenerowanie spersonalizowanych wiadomości dla określonej grupy klientów. Tak przygotowane wiadomości trzeba również do nich wysłać. Firmy mogą wprawdzie korzystać z bramek internetowych i w taki sposób kierować komunikację do klientów, jednak nie jest to zbyt optymalne rozwiązanie.

Większość dużych firm, które aktywnie korzystają z SMS marketingu, współpracuje z podmiotami, które specjalizują się w masowej wysyłce. Podmioty tego typu dysponują odpowiednią infrastrukturą i dużymi możliwościami. W rezultacie w zaledwie w kilka chwil są w stanie wysłać ogromną ilości SMS-ów i dostarczyć zlecającemu szczegółowy raport dotyczące takiej wysyłki.

W jaki sposób odbywa się współpraca z takim podmiotem. Modeli jest co najmniej kilka. Wiele firm, zwłaszcza tych, które z SMS marketingu korzystają stosunkowo rzadko, przekazuje plik CSV, który zawiera wszystkie istotne detale – numer adresata wiadomości oraz samą wiadomość. Większe podmioty stawiają zwykle na bardziej zautomatyzowane rozwiązania – tj. integrację poprzez API.

Czym jest SMS API?

Przez SMS API należy rozumieć możliwość integracji firmowego systemu czy bazy danych z systemem podmiotu, który realizuje wysyłkę SMS-ów. Dzięki takiemu połączeniu nie ma konieczności przekazywania jakichkolwiek plików – dane są bowiem przekazywane automatycznie, dzięki czemu wiadomości szybciej trafiają do odbiorców, a marketerzy mają mniej czasochłonnych obowiązków.

NAWIGACJA

WYRÓŻNIONE

Wpływ automatyzacji produkcji na przedsiębiorstwo

Stwórz dom marzeń z podłogami Korner

Klapki jako wszechstronny element odzieży damskiej i męskiej

Jak bardzo istotny jest wybór odpowiedniej drukarni do produkcji personalizowanych materiałów reklamowych?

Fototapety z kwiatami: Przeniesienie natury do wnętrza twojego domu

Porównanie iPhone 15 z poprzednim modelem: jakie innowacje przynosi ten smartfon?

Refluks żołądkowo-przełykowy a dieta

Jak wybrać idealny rower dla dziecka? Poradnik dla rodziców

Sezon grillowy tuż, tuż - Jakie oświetlenie ogrodowe sprawdzi się najlepiej?

Jak skutecznie filtrować wodę w domu?

Co daje regularny relaks w jacuzzi?

Parasole ogrodowe - na co zwrócić uwagę podczas ich wyboru?

Sprawdź, jakie badania profilaktyczne warto wykonywać po 60-tce

Ile kosztuje wykonanie protezy zębowej?

Jak wybrać dobrą agencję pracy dla swojego biznesu?

Eko-dekoracje w Twoim domu: Jak płytki ceramiczne przyczyniają się do zrównoważonego rozwoju?

Program ochrony przed szkodnikami

Nawożenie trawnika – na co zwracać uwagę przy wyborze nawozu?

Olejek lawendowy w aromaterapii – właściwości i zastosowanie

Ile Kosztuje Zakup Fotobudki 360: Wyjaśnienie i Porady dla Przyszłych Klientów

Tags

Kategorie

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki