Rosnąca z roku na rok świadomość społeczna w zakresie skutków, jakie nieść może ze sobą prowadzenie niezdrowego trybu życia, ograniczanie aktywności fizycznej

oraz niezdrowe odżywianie przełożyły się bezpośrednio na wzrost popularności wielu usług, z których jeszcze kilkanaście, a nawet kilka lat temu korzystało jedynie wąskie grono odbiorców, w odniesieniu do których zazwyczaj skorelowane to było z ich aktywnością zawodową lub uprawianiem sportu na zawodowym poziomie.

Obok rozwijających się w znacznym tempie różnego rodzaju kompleksów sportowych, klubów fitness oraz siłowni, zaobserwować można znaczny wzrost zainteresowania usługami świadczonymi przez dietetyków. W wielu miastach Polski powstają w ostatnich czasach gabinety oraz salony, w których uzyskać można porady żywieniowe oraz zlecić przygotowanie profesjonalnej diety. Zwiększone zainteresowanie tego rodzaju usługami przekłada się też na większą aktywność na rynku osób, które dopiero chcą rozpocząć działalność w tym zakresie. W tym też zakresie wybierać można pomiędzy otwarcie własnego salonu, wyborem opcji dietetyk franczyza lub też dołączeniem do już istniejącego zespołu dietetyków i pasjonatów zdrowego trybu życia. Który z opisywanych sposobów daje największe szanse powodzenia?

Analiza poszczególnych modeli prowadzenia działalności w tej branży prowadzi do wniosku o opłacalności skorzystania z opcji prowadzenia działalności jako dietetyk franczyza. Rozpoczynając w ten sposób swoją aktywność na rynku otrzymujemy wsparcie od doświadczonych podmiotów, które dysponują odpowiednim know-how oraz rozeznaniem na rynku. Udzielane przez nich wsparcie nie ogranicza się też do warstwy czysto merytorycznej, związanej ze świadczeniem usług z zakresu dietetyki, ale wykracza poza te ramy, obejmując swoim zakresem także kwestie techniczne, związane z codziennym prowadzeniem działalności gospodarczej. Wybierając franczyzę w zasadzie nie musimy tez od zera pracować nad renomą i rozpoznawalnością marki, albowiem w większości przypadków franczyzodawcy zapracowali już na swoją pozycję na rynku, z czego zamierzają następnie – we współpracy z franczyzobiorcami – czerpać dodatkowe profity.

Decydując się na prowadzenie działalności jako franczyza dietetyk powinien zdawać sobie sprawę z tego, że wariant ten poza niewątpliwymi zaletami posiada także i wady. Franczyzodawca może bowiem ograniczać naszą inwencję i kreatywność, ustalając sztywne i nienegocjowalne zasady prowadzenia działalności, związane na przykład z przyjętą w skali całego kraju strategią rozwoju. Dotyczyć to może takich kwestii jak godziny otwarcia i umiejscowienie gabinetu, podejmowane działania reklamowe i marketingowe, a także zakres świadczonych usług. W wielu przypadkach może to nie odpowiadać osobom, które czują się na siłę, aby samemu budować od podstaw swoją markę. Nie bez znaczenia przy wyborze formy prowadzenia działalności pozostają też tzw. opłaty franczyzowe, tj. wynagrodzenie, jakie za udzielenie licencji oraz przekazanie know-how. Franczyza dla dietetyka z pewnością pozostaje jednak opcją, którą warto wziąć pod uwagę.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki