Nikogo nie trzeba przekonywać, jak ważną rolę w odniesieniu sukcesu w biznesie odgrywa pozycjonowanie strony internetowej. Odpowiednio przeprowadzone działania zapewniają danej witrynie początkowe miejsca w wynikach wyszukiwania. Dlaczego jest to korzystne?

Otóż pozycjonowanie nie tylko zwiększa ruch na stronie (a tym samym ilość potencjalnych klientów i wartość sprzedaży), ale także pozwala wyprzedzić konkurencję, zbudować markę i zaufanie, poznać preferencje klientów, zwiększyć rozpoznawalność i zasięg działania. Nie ulega wątpliwości, iż wysoka pozycja w wyszukiwarce ułatwia prowadzenie biznesu i ma niebagatelny wpływ na jego rozwój. Jednak aby osiągnąć sukces i skorzystać z wszystkich zalet pozycjonowania, musi być spełniony jeden podstawowy warunek - pozycjonowanie powinno być wykonane prawidłowo, rzetelnie i zgodnie z wymogami wyszukiwarek. Gwarancją dobrze wykonanego zadania jest skorzystanie z usług profesjonalnej firmy, która posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie. Czym powinna charakteryzować się dobra agencja interaktywna i na co zwrócić uwagę przy jej wyborze? Oto kilka sugestii.

Zasady pracy

Dobra i rzetelna agencja interaktywna już na samym początku współpracy jasno określa jej zasady. Przede wszystkim rozmawia z klientem na temat jego biznesu oraz celów, które chce on osiągnąć dzięki pozycjonowaniu i dopiero na tej podstawie ustala (w porozumieniu z klientem) dobór odpowiednich fraz i słów kluczowych. Równie istotną sprawą jest przeprowadzenie audytu danej witryny i zoptymalizowanie jej w taki sposób, aby w jak największym stopniu odpowiadała wymaganiom wyszukiwarek. Rzetelna agencja SEO powinna podać wiarygodny termin realizacji i realne koszty usługi. Inne zasady działania profesjonalistów to:

- raportowanie wykonywanej pracy (włącznie z sugestiami kolejnych działań),
- precyzyjne rozliczanie za wykonane zadania,
- brak długoterminowych umów z karami umownymi za ich zerwanie (nawet w przypadku, gdy nie ma oczekiwanych efektów),
- oferowanie usług podnoszących skuteczność pozycjonowania.

Równie istotną sprawą jest składanie zbyt optymistycznych obietnic - żadna profesjonalna agencja interaktywna nie obieca pierwszego miejsca w wyszukiwarce. Obiecywanie rzeczy na wyrost podważa wiarygodność agencji, a jedyne co może zrobić agencja, to podjęcie wszelkich działań w celu osiągnięcia sukcesu.

Doświadczenie firmy pozycjonującej

Niezwykle istotną kwestią przy wyborze firmy pozycjonującej jest jej wiedza i doświadczenie. To co należy sobie uświadomić to fakt, iż pozycjonowanie jest procesem długim, skomplikowanym i wymagającym odpowiednich umiejętności. Dlatego aby wykorzystać wszystkie możliwości pozycjonowania, należy skorzystać z usług agencji posiadającej niezbędne doświadczenie. Warto sprawdzić, ile lat dana firma działa na rynku i ilu posiada klientów, przejrzeć portfolio, referencje i inne wypozycjonowane przez nią strony, sprawdzić opinie i skorzystać z ewentualnego polecenia przez innych zadowolonych klientów. Równie ważną kwestią jest podejście do obsługi klienta - czyli utrzymywanie kontaktu, informowanie o poczynionych postępach, audytowanie wyników, proponowanie skutecznych rozwiązań i wspieranie klienta w promowaniu danej strony.

Pozycjonowanie cieszy się zasłużoną popularnością i tak naprawdę trudno wyobrazić sobie wypromowanie jakiejkolwiek witryny bez podjęcia odpowiednich działań w tym kierunku. Jednak decydując się na pozycjonowanie strony warto pamiętać także o tym, iż tylko wykonanie go przez profesjonalistów przyniesie oczekiwane rezultaty.

Konsultacja: Agencja SEO Empressia

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki