Przy prowadzeniu działalności opierającej się o sieć konieczne będzie również wybranie właściwego serwera. Obecnie wiele firm wybiera w tym celu serwery dedykowane. Czym wyróżniają się tego rodzaju serwery i kiedy sprawdzają się najlepiej?

Serwery dedykowane, inaczej wydzielone, to specjalne komputery stosowane w roli serwerów tylko dla jednego klienta. Ich nazwa wzięła się właśnie od tego, że są one zadedykowane dla jednego odbiorcy, dlatego ich zasoby nie muszą być współdzielone z innymi osobami, co powoduje, że można wykorzystywać je w pełni.

 

Serwer tylko do własnej dyspozycji

Wobec tego podstawową zaletą, jaką ma serwer dedykowany, jest to, że jest on do wyłącznej dyspozycji klienta. To oznacza nie tylko większą przestrzeń na zasoby, ale i bezpieczeństwo. W związku z tym na serwerach dedykowanych często umieszcza się spore portale internetowe, największe sklepy czy aplikacje działające on-line.

 

Tylko w profesjonalnym centrum danych

Gdy wynajmuje się serwer dedykowany, w takim przypadku wynajmuje się fizyczne urządzenie, na którym będzie można przechowywać zasoby zgodnie ze swoimi potrzebami. W związku z tym serwery tego rodzaju najczęściej są umieszczane w zaawansowanych centrach danych, które posiadają odpowiednie warunki do ich przechowywania, a także zatrudniają specjalistów w dziedzinie obsługi serwerów. W razie problemów technicy będą mogli zareagować od razu, co zmniejsza ryzyko przestojów w działaniu serwera.

 

Należy przygotować się na wyższe wydatki

Głównym minusem serwerów dedykowanych jest ich wysoka cena. W tym przypadku płacimy nie za wykorzystane zasoby, ale za całe urządzenie, więc nawet po zakończeniu pracy firmy konieczne będzie płacenie za jego działanie. W związku z tym ważne jest wybranie dobrego centrum danych i także dopasowanego serwera, który nie będzie zbytnio na wyrost.

 

Adresy firm zajmujących się udostępnianiem serwerów dedykowanych można znaleźć już teraz przez internet i można od razu zapoznać się z ich kompletną ofertą i przykładowymi cennikami.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki