Poszukiwanie odpowiedniego miejsca, w którym ma mieścić się siedziba naszej firmy, powinno być starannym procesem. Takiej decyzji nie powinno pozostawiać się przypadkowi, nie należy też kierować się pośpiechem i decydować się na pierwszą oglądaną lokalizację. Konieczne jest wzięcie pod uwagę większej ilości czynników.

Aby lokalizację siedziby firmy można było uznać za dogodną, trzeba wziąć pod uwagę czynniki, które będą mieć wpływ po pierwsze na pracowników, a po drugie na klientów naszego przedsiębiorstwa. Do tych z nich, które dotyczą przede wszystkim tych pierwszych, jest możliwość ewentualnego zwiększenia powierzchni lokalu w przyszłości. Wraz z rozwojem firmy potrzebne będzie coraz więcej miejsca, w związku z tym, aby uniknąć sytuacji, w której pracownicy ściśnięci są na bardzo niewielkiej przestrzeni, dobrze jest zadbać o możliwość wynajęcia kolejnych pomieszczeń – komfort otoczenia ma znaczący wpływ na jakość wykonywanej pracy oraz ogólne samopoczucie.

Innym istotnym czynnikiem jest możliwość podpisania długoterminowej umowy wynajmu lokalu. Usytuowanie naszego przedsiębiorstwa w budynku, który w ciągu kolejnych lat może zostać przeznaczony do rozbiórki lub też całkowicie zmienić swój charakter pociągnie za sobą konieczność wielu uciążliwych zmian. Przeprowadzki narażą nas na dodatkowe koszty, będą stanowić utrudnienie w wykonywaniu bieżącej pracy, a poza tym są po prostu męczące. Warto pamiętać także o tym, że zarówno pracownicy, jak i klienci przyzwyczajają się do siedziby firmy. Dla tych pierwszych przeprowadzka będzie wiązała się z koniecznością adaptacji dla nowego miejsca, dla tych drugich natomiast – z aktualizacją baz, koniecznością zmian tras dojazdowych i planowania czasu.

Prawdopodobnie najważniejszą kwestią dotyczącą wyboru lokalizacji siedziby jest jej skomunikowanie. Ma to znaczenie szczególne, kiedy specyfika naszej firmy wymaga częstych odwiedzin naszych klientów, ale nie tylko. Nasi pracownicy w końcu dojeżdżają do nas codziennie i dobrze jest, aby ich dotarcie do pracy mogło być możliwie wygodne. Najlepsze więc są lokalizacje położone możliwie najbliżej centrum miasta, gdyż jest to okolica zwykle najlepiej skomunikowana z innymi obszarami. Warto także sprawdzić, czy na terenie naszego miasta znajdują się strefy ekonomiczne, w których biura do wynajęcia dostępne są w cenach niższych niż poza nimi.

Nie bez wpływu na postrzeganie naszego przedsiębiorstwa jest prestiż okolicy, w której mieści się jego siedziba, jednak nie może być to najważniejszy czynnik podczas dokonywania ostatecznego wyboru. Nie mają sensu próby zrobienia wrażenia na klientach poprzez wynajęcie biura w modnym budynku, jeśli ma to mieć jakikolwiek wpływ na inne kwestie związane z dotarciem do firmy lub też jej prowadzeniem.

Podczas poszukiwań dobrego miejsca na biuro należy wziąć pod uwagę kilka różnych kwestii. Tylko próba pogodzenia ich ze sobą sprawi, że ostateczna lokalizacja będzie spełniać nasze oczekiwania. Pamiętajmy, że jest to wybór, który będzie miał na nas wpływ przez lata.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki