Tyle w ostatnich miesiącach mówi się o przyszłości zawodu, jakim jest taksówkarz. Po wejściu na rynek prywatnych przewoźników, każdy zastanawiał się, czy ceny za przejazdy taksówkami będą spadać i czy nowa konkurencja będzie wbijać powoli gwoździe do trumny?

Jak się okazuje, rynek taksówkarki ma się całkiem dobrze! Sam zobacz dlaczego.

Wejście Ubera na rynek wywołał bardzo duże zamieszanie. Początkowo osoby z Warszawy chętnie przesiadały się z taryfy, rezygnując z kierowców, którzy posługiwali się licencją taxi Warszawa, na korzyść niedoświadczonych Uberowców. Początkowe promocje i darmowe przejazdy wynagradzały niedociągnięcia i problemy, jakie zaczęły powstawać. Jednak po pewnym czasie mieszkańcy stolicy zauważyli, że Uber wcale nie wychodzi taniej i wygodniej! Zobacz dlaczego.

„Kierowcy Ubera rozliczają się poprzez aplikację, nie bezpośrednio z nami, dlatego nie możemy się wykłócić o źle dobraną trasę, bo pieniądze nam po prostu uciekają z konta czy karty kredytowej. Kilka razy skorzystałam z tego przewoźnika. Ich algorytm pobierania opłat jest niby prosty – za przejechane kilometry i spędzony czas w samochodzie. Dlatego jak trasa jest krótka, kierowca nie wybiera drogi na około, a … wjeżdża w największy korek. Dla niego to i tak bez różnicy, bo złapanie klienta jest dla nich trudne – tak przynajmniej mówiły osoby, które mnie woziły. Kierowców ubera z każdym dniem przybywa, więc są sami dla siebie konkurencją. A ja? Najbardziej poszkodowana, bo płaciłam za stanie w mega wielki korku” – mówi oburzona Anita, która wróciła do taksówek.

Chociaż na taksówkarzy tyle się mówi i narzeka, to Polacy i tak chętniej korzystają z ich usług. Otóż tak, lubimy nowości, ale też się ich boimy. Jak raz je wypróbujemy, a efekt nie będzie zadowalający, na tym poprzestaniemy. Dlatego kierowcy Ubera zaczynają się skarżyć na coraz mniejszy ruch i powoli zaczynają sobie odpuszczać pracę dla zagranicznej firmy, która posługuje się aplikacją i wybiera trudniejszą drogę, by zdobyć licencja taxi Warszawa.

Aby ją otrzymać, trzeba się trochę natrudzić. Nie każdy – jak w przypadku Ubera, może bowiem zostać taksówkarzem. Jest to zawód regulowany przepisami, które albo się spełnia i otrzymuje się licencję taxi Warszawa, albo nie i trzeba poszukać innego zawodu. Na początek, należy wykazać odpowiedni wiek – ukończone 21. lat. Czystą kartotekę w sądzie, brak jakichkolwiek wyroków, założyć działalność gospodarczą i posiadać auto z aktualnymi przeglądami i ubezpieczeniem. Następnie należy odbyć odpowiedni kurs taxi Warszawa. Nie trwa on zbyt długo, są w stolicy organizowane ekspresowe spotkania, które trwają zaledwie dwa dni. Kandydaci są przygotowywani nie tylko pod zdanie samego egzaminu, który uprawnia do uzyskania licencji taxi Warszawa, ale również do pracy w przyszłym zawodzie. Jak obsługiwać urządzenia w taksówce czy pokazywane są dostępne skróty w mieście. Bo dobry taksówkarz to taki, który unika korków i jest w stanie szybko i w bezpieczny sposób dowieźć klienta w wyznaczone miejsce.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki