Wielokrotnie zdarza się, że farbujemy włosy latami, a wciąż nie możemy znaleźć najlepszego koloru dla siebie.

Dlaczego to, co na zdjęciach wygląda doskonale, na nas samych nie prezentuje się tak dobrze? Co wpływa na atrakcyjność rezultatu i w jaki sposób zaoszczędzić czas oraz znaleźć swój idealny kolor włosów? Sprawdź, na co warto zwrócić uwagę, a być może dostrzeżesz błędy, które popełniasz w wyborze koloru swojej fryzury!

Farby do włosów - jak je wybrać?

Jednym z podstawowych kryteriów dobrania najlepszego koloru włosów jest zdefiniowanie swojego naturalnego typu urody. Odcień chłodny i ciepły - odpowiednie dopasowanie sprawi, że fryzura podkreśli Twoje atuty, dopasuje się do karnacji i uwydatni kolor tęczówek twoich oczu. Efekt? Piękny, naturalny i subtelny wygląd bez konieczności mocnego make-upu. Jak trafnie zdefiniować odcień swojej urody?

  • Kolor żył - przypatrz się żyłom na nadgarstkach - jaki mają odcień? Te niebieskie, wpadające także w odcień fioletowego wskazują na to, że jesteś typem chłodnym. Jeśli wpadają w odcień zieleni - jesteś posiadaczką ciepłej urody.
  • Biel czy ecru? - pani o typie zimnym w ubraniach o śnieżnobiałym kolorze nabiera wyrazistości i promienności. Jeśli zdecydowanie lepiej czujesz się w delikatnych beżach i ecru - Twoim odcieniem są ciepłe tonacje.
  • Złoto vs. srebro - podobny mechanizm działania jak w przypadku wyżej. Srebro idealnie komponuje się z chłodnym typem, złoto zaś - z ciepłym.
  • Wybierz gwiazdę podobną do siebie! - może zdarzyło Ci się usłyszeć, że masz coś z jednej z hollywoodzkich aktorek? Często szukając urodowych nowinek możesz dowiedzieć się, do jakiego typu przypisana jest sławna osoba.

A teraz przypatrz się odcieniom blondów i brązów - porównaj odcienie chłodne z zimnymi, o różnych intensywnościach w pigmentacji. Przeanalizuj, które pasują do Twojego naturalnego typu urody - czyżbyś nabrała inspiracji na nowy kolor?

Od brązu do blondu, czyli rozjaśnianie włosów

Może się wydawać, że będąc posiadaczką głębokiego brązu na głowie możesz zapomnieć o świetlistym blondzie - nic bardziej mylnego! Wszystko jest możliwe, pod warunkiem zastosowania preparatów wysokiej jakości i dobrej technice osoby wykonującej koloryzację. Być może przyszedł najwyższy czas na radykalną zmianę? Nie bój się metamorfozy! Chłodne odcienie blondu dzięki Majirel High Lift to trwałość koloru i możliwość rozjaśnienia nawet do 4.5 poziomów. Dzięki rozjaśniaczom możesz zdecydować się na wiele odcieni, od popielatych aż po opalizujące i złociste blondy. Możesz także rozjaśniać włosy w sposób stopniowy - raz na kilka miesięcy, coraz mocniej rozjaśniać fryzurę. Spróbuj zachować zasadę dopasowania odcienia i wybierz swój ulubiony look.

Co z fryzurą?

Dobór fryzury do kształtu twarzy to równie istotna kwestia, co wybór odpowiedniego koloru farby. Aby jak najlepiej dobrać strzyżenie, które będzie do Ciebie pasować, przede wszystkim zdefiniuj kształt twarzy i sprawdź, jakie ułożenie jej sprzyja, a jakie szkodzi.

  • Twarz owalna - wysokie czoło, lekko wydłużony podbródek, węższa na linii żuchwy niż u góry, krawędź włosów lekko zaokrąglona - do tego typu pasuje większość fryzur.
  • Twarz okrągła - pełne policzki, niezbyt wysokie czoło, zaokrąglona, mała broda - najlepsze cięcia do tego typu to długie lub półdługie włosy z podkręconymi końcami, delikatne fale, upięcia do góry, cięcia powyżej linii żuchwy.
  • Twarz trójkątna - szerokie czoło, wydatne kości policzkowe i mała broda, dolna część twarzy wyraźnie węższa - tutaj sprawdzą się krótkie kręcone włosy, klasyczny bob, krótka grzywka, długie i półdługie cieniowane włosy.
  • Twarz kwadratowa - szerokie czoło i żuchwa, wystające kości policzkowe - najlepiej wyglądać będą długie lub półdługie proste cieniowane włosy, lekko falowane na długości, wycieniowane końcówki, przedziałek z boku.
  • Twarz prostokątna - długa i szczupła, wysokie czoło i wydłużona broda, porównywalna szerokość linii czoła i tuż poniżej kości policzkowych - najlepsze dla tego typu są długie i proste włosy, bez grzywki, wysokie uczesania na czubku głowy.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki