Nieruchomości komercyjne to bardzo specyficzny rodzaj nieruchomości. Aby nadawały się do prowadzenia działalności gospodarczej muszą spełnić określone warunki, które stawiają im przedsiębiorcy. Liczy się tu przede wszystkim komunikacja i lokalizacja, a nie bez znaczenia są też koszty wynajmu i użytkowania, czy samo ich wyposażenie.

Zależnie od profilu prowadzonej działalności gospodarczej, przedsiębiorcy potrzebują innych nieruchomości. Ci, którzy zajmują się sprzedażą odzieży czy obuwia, najlepiej odnajdą się w centrach handlowych, zaś sklepikarze handlujący artykułami spożywczymi czy przemysłowymi, mogą otwierać biznes dosłownie wszędzie, gdzie w pobliżu znajdują się osiedla.

Nieco trudniej mają właściciele gastronomii, ponieważ ich lokale użytkowe muszą spełniać już konkretne założenia, stawiane przez sanepid czy urząd pracy. Do tego dochodzi również czynnik lokalizacji - zarówno restauracja jak i budka z fast foodami nie może być zlokalizowana na odludziu, bowiem nikt jej nie będzie odwiedzał, a nawet jeśli przedsiębiorca będzie oferował jedzenie z dowozem, rozwożenie posiłków będzie dość drogie.

Są i takie branże, które nie boją się lokalizacji. Tu dobrym przykładem są hurtownie i sklepy internetowe. Taki rodzaj działalności może być prowadzony dosłownie wszędzie, wszakże i tak mało kto przychodzi do sklepu internetowego odebrać zamówiony towar (zwłaszcza, jeśli są to przedmioty stosunkowo tanie). W tym przypadku o wyborze lokalizacji w największym stopniu decydują względy ekonomiczne.

"Magazyny do wynajęcia Kraków", "Wynajmę lokal gastronomiczny Poznań" - takie frazy często są wpisywane do popularnej wyszukiwarki internetowej. To właśnie za pośrednictwem internetu najlepiej szukać takich nieruchomości - tu jest do dyspozycji zdecydowanie najszersza gama ogłoszeń zarówno prywatnych osób, jak i agencji nieruchomości. Podpisując umowę bezpośrednio zazwyczaj płacimy mniej, ale należy na własną rękę dopełnić wszystkich formalności.

Wynajem nieruchomości komercyjnej przez agencję umożliwia uniknięcie niektórych formalności (bo załatwi je agencja), jednak sprawia też, że za nieruchomość płaci się więcej. Często w agencjach można negocjować stawki, a to z kolei może dobrze wpłynąć na firmowy budżet.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki