Rynek handlu w Polsce i na świecie stale ewoluuje, zmienia się bardzo dynamicznie i wciąż dostosowuje do potrzeb coraz bardziej wymagających konsumentów.

Obecnie, mimo że era konsumpcjonizmu zdecydowanie nie minęła, a o względy klientów na przeróżne sposoby zabiegają zarówno właściciele małych sklepików, jak i wielkie sieci handlowe, coraz więcej osób woli robić zakupy przez Internet. Siedząc wygodnie w domu, popijając ulubioną herbatę, bez kolejek, konieczności przepychania się w tłumie kupujących i stresowania w przymierzalniach. Trzeba wreszcie zdać sobie sprawę z tego, że w XXI wieku zakupy powinny być jedynie przyjemnością.

Coraz więcej ludzi, z początku może dość sceptycznie nastawionych do zakupów online, przekonuje się do takiej formy nabywania. Zostają zachęceni wygodą, przejrzystymi regulaminami sklepów, jasnymi zasadami zwrotów zakupionych produktów, a przede wszystkim oszczędnością czasu i pieniędzy – w sieci dużo łatwiej wyszukać ciekawe promocje i kupony rabatowe, a darmową dostawę proponuje coraz więcej sklepów. Popularna staje się zwłaszcza możliwość zamówienia nie tyle towaru, co interesującej usługi – dla siebie lub na prezent dla rodziny czy przyjaciół – która w przeciwieństwie do wielu niechcianych podarunków, może być naprawdę przydatna.


W dobie wyznaczającego obecne trendy minimalizmu, obdarowywanie bliskich zalegającymi w szafach i na półkach bibelotami staje się wręcz niemodne – żeby nie powiedzieć, że jest to zwyczajnie w złym guście. Nawet jeśli ktoś kocha kupować tradycyjne książki, to po pewnym czasie sam stwierdzi, że prędzej czy później skończy mu się miejsce na półce i zdecyduje się na czytanie e-booków. Taka osoba na pewno ucieszy się, gdy ktoś zafunduje jej abonament do wirtualnej biblioteki. Dzisiejsza technologia pozwala na zakup idealnego prezentu w kilka minut, łącznie z dostawą na pocztę elektroniczną w formie eleganckiego vouchera do wykorzystania na dowolną usługę. Jedynym ograniczeniem w tym przypadku jest nasza wyobraźnia, a stały rozwój techniki i Internetu pozwala sądzić, że powstanie w tym kierunku jeszcze więcej udogodnień.


Coraz to liczniejsze firmy wchodzą za klientem do wirtualnej rzeczywistości, by tam próbować zachęcić go do zakupów w nowej formie kodów, rabatów, voucherów. Dla wygody konsumentów powstają różnego rodzaju strony czy portale skupiające coraz więcej ofert w formie tzw e-produktów. Voucher na wycieczkę dla rodziców, karta prezentowa na wyposażenie pokoju dziecięcego w prezencie od dziadków dla ukochanego wnuczka, abonament na nieograniczony dostęp do muzyki, książek, sportów. Wszystko na jeden klik i od ręki dostępne do wykorzystania na ekranie telefonu lub komputera. Można powiedzieć, że nowa era e-ofert dopiero się rozkręca. Na rynku pojawiają się nie tylko oferty sprzedażowe – w serwisie podarujkarte.pl można się zapoznać z całym arsenałem porad jak nowocześnie i wygodnie obdarować bliskich lub siebie samego (co czasami staje się równie ważną kwestią ). Można tu znaleźć nietuzinkowe podpowiedzi skierowane do osób w każdym wieku i o najprzeróżniejszych zainteresowaniach – od zbuntowanych, ale ambitnych nastolatków, przez nowoczesne zabiegane mamy, aż po wymagających seniorów, którzy postanowili iść z nurtem nowoczesnego handlu i wszechobecnej cyfryzacji.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki