Każdy z nas ma mniej lub bardziej sprecyzowany gust muzyczny, ale wtedy, gdy jeździ się samochodem, warto pamiętać o tym, że nie każdy gatunek muzyki jest dobrym pomysłem. Czego najlepiej słuchać podczas podróżowania?

Dzisiaj w większości samochodów znajdują się radia, a często także odtwarzacze płyt CD czy gniazda, dzięki którym możemy podłączyć do nich zewnętrzne źródła, na przykład smartfona. To powoduje, że każdy z nas może słuchać w samochodzie takiej muzyki, która podoba mu się najbardziej. Jednak zanim wybierzesz podkład muzyczny do swojej podróży pamiętaj o tym, by spełnił on określone wymagania – nieodpowiednia muzyka słuchana w samochodzie może doprowadzić nawet do poważnych wypadków!

 

Gdy wybierasz się na krótką przejażdżkę po mieście, na przykład jedziesz do pracy czy na zakupy, może towarzyszyć ci każda muzyka. Jednak wtedy, gdy czeka cię dłuższa trasa, lepiej zrezygnować ze zbyt monotonnej muzyki. Jej jednostajny rytm może powodować senność, dlatego też kierowca może po prostu zasnąć za kierownicą. Również należy uważać ze zbyt agresywną muzyką z szybkim tempem, ponieważ może ona zachęcać do zrównania prędkości jazdy z rytmem.

 

Do jazdy najlepiej wybierać muzykę z wyrazistym, ale także niezbyt szybkim tempem. Dobrze sprawdza się muzyka rockowa, bluesowa, jazzowa, pop czy też trip-hop. Można też wybierać soundtracki, zarówno z filmów, jak i z gier komputerowych, które często prezentują bardzo zróżnicowaną muzykę. W sprzedaży dostępne są też płyty z muzyką do samochodu, a nawet działają radia, które grają utwory doskonałe do podróży, na przykład można znaleźć je w serwisie Tuba.fm, który prezentuje pełną gamę stacji radiowych on-line. Z Tuba.fm można korzystać całkowicie za darmo, wystarczy tylko dostęp do internetu.

 

Zatem możesz przygotować swoją własną playlistę do samochodu, ale wtedy, gdy nie masz na to czasu, możesz wybrać też różne stacje radiowe czy składanki. Jest w czym przebierać, dlatego na pewno uda ci się znaleźć dla siebie takie piosenki, które umilą ci jazdę.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki