Pełna księgowość to skomplikowana i niezwykle rozbudowana forma rozliczeń, która wymaga rozległej wiedzy z zakresu obowiązujących przepisów podatkowych. Dlatego samodzielne prowadzenie tego typu księgowości najczęściej nie jest możliwe. Jak więc sobie z tym poradzić?

Pełną księgowością nazywamy rozbudowany i dokładnie sformalizowany system ewidencji zdarzeń gospodarczych, które składają się na element rachunkowości w przedsiębiorstwie. Służy nie tylko do obliczenia wysokości podatku, ale również do kontroli, analizy i generowania informacji o sytuacji finansowej firmy w określonym przedziale czasowym. Wszelkie zasady ewidencjonowania opisane są w ustawach, np. Ustawie o Rachunkowości.

Kto musi przejść na pełną księgowość?

Z pełną księgowością związane są przedsiębiorstwa, których przychody w 2015 roku przekroczyły kwotę 5 092 440 zł - zgodnie z obowiązującymi przepisami są one zobligowane do prowadzenia ksiąg rachunkowych od 1 stycznia 2016 roku.

Zleć pełną księgowość w biurze rachunkowym

Skomplikowane zasady rozliczeń sprawiają, że większość przedsiębiorstw decyduje się zlecić pełną księgowość biurom rachunkowym. To najprostsze rozwiązanie, ponieważ indywidualny księgowy posiada odpowiednią wiedzę oraz doświadczenie w prowadzeniu ksiąg rachunkowych. potrafi dokonywać poprawnych rozliczeń i składać deklaracje. Dzięki temu nie będzie trzeba poświęcać czasu na uzupełnianie ksiąg rachunkowych, co jest pracochłonne oraz wymaga dużej precyzji i odpowiedzialności. 

Dodatkową zaletą takiego rozwiązania jest możliwość reprezentowania podatnika przed urzędem skarbowym. Dzięki temu właściciel firmy unika stresu związanego z konfrontacją z urzędnikami, ponieważ to indywidualny księgowy ma z nimi bezpośredni kontakt. Pamiętaj jednak, że - w razie błędów w składanych deklaracjach - to ty ponosisz odpowiedzialność. Niemniej jednak możesz ubiegać się o odszkodowanie od biura rachunkowego - dlatego wybierz takie, które posiada wykupione OC.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki