Zapraszamy na X Jubileuszowy Ogólnopolski Przegląd Tańca Współczesnego i Towarzyskiego LIVE DANCE MACIF ŻYCIE BRODNICA 2014, który  odbędzie się 28 marca o godz. 11.00 w hali OSiR.


Począwszy od lat 60. ubiegłego stulecia jedną z najżywszych tradycji szkoły przy ul. Wiejskiej jest taniec. To wtedy powstał znany w całym regionie Zespół Pieśni i Tańca „Małe Mazowsze”. W nurt propagowania tej popularnej wśród młodzieży formy aktywności ruchowej wpisuje się organizowany od 10 lat w Gimnazjum nr 1 w Brodnicy Przegląd Tańca Towarzyskiego i Współczesnego LIVE DANCE. Jego pomysłodawczynią i organizatorką jest wicedyrektor szkoły Anna Sawicka. To z jej inicjatywy w 2005 roku odbyła się pierwsza edycja konkursu, w którym wystąpiło kilka zespołów z naszego powiatu. Z roku na rok rosła ranga tego przedsięwzięcia, którego Grand Prix w kolejnych latach fundowali: Prezes Banku Spółdzielczego, Burmistrz Miasta Brodnica, Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego oraz Prezes MACIF ŻYCIE.

Sukcesywnie powiększa się grono uczestników - obecnie przegląd ma zatem zasięg ogólnopolski. Formuła tego przeglądu wplata się w programowe założenia godzin fakultetowych wychowania fizycznego, w myśl których uczniowie sami dokonują wyboru formy zajęć dwóch godzin wf. Fakt, iż tak wielu z nich wybiera właśnie taniec, systematycznie uczestniczy w treningach (bywają tacy, którzy przez trzy lata nauki nie opuścili żadnego spotkania koła tanecznego) i próbuje swoich sił w eliminacjach na etapie szkolnym, najlepiej świadczy o tym, że jest to dla młodzieży atrakcyjny sposób realizowania zainteresowań. Przegląd tańca daje więc możliwość wykazania się talentem, a także doskonalenia umiejętności i pracy nad sobą. Wciąż rosnące zainteresowanie konkursem dowodzi, iż jest to propozycja szczególnie trafiająca w potrzeby młodych ludzi. Tegoroczny X Jubileuszowy Ogólnopolski Przegląd Tańca Współczesnego i Towarzyskiego LIVE DANCE MACIF ŻYCIE BRODNICA 2014 odbędzie się 28 marca o godz. 11.00 w hali OSiR.

Źródło: UM Brodnica

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki