Brodnica jest w gronie  300 samorządów, które przyłączyły się do profilaktycznej kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie”.

Czwarta edycja kampanii „Pozory mylą, dowód nie”  ruszyła na początku lipca. Jej celem jest ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom nieletnim oraz przeciwdziałanie spożyciu alkoholu przez dzieci i młodzież poniżej 18. roku życia. Po raz pierwszy uczestniczy w niej Brodnica . W naszym mieście zainaugurowano kampanię podczas VII Międzynarodowego Jarmarku Ekologicznego. Każdy zainteresowany (np. sprzedawca, rodzic i nauczyciel) który podszedł do Punktu Profilaktyki otrzymywał za darmo materiały edukacyjno- informacyjne. Wokół kampanii „Pozory mylą, dowód nie” realizowane są również inne działania komunikacyjne. W lipcowe i sierpniowe weekendy reporterzy stacji TVP Info w pięciu wejściach na żywo, emitowanych przed prognozą pogody będą relacjonować lub relacjonowali przebieg kampanii w wybranych dziesięciu miastach i gminach. 26 lipca reporterzy  przyjadą do Brodnicy. O godz. 9.47,10.47.11.47,12.47 i 13,47 będzie można na antenie TVP INFO posłuchać i obejrzeć, w jakie działania zapobiegające uzależnieniom podejmowane są wśród młodych ludzi  w naszym  mieście.

Kampania realizowana jest od 2009 roku przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego  Browary Polskie we współpracy z Komendą Główną Policji. Jej główne działania skupiają się na zwróceniu uwagi sprzedawców i świadków sprzedaży w sklepach na terenie całej Polski, że dorosły wygląd nie oznacza pełnoletniości i należy sprawdzać dowody osobiste młodo wyglądających klientów. Dodatkowo kampania uświadamia rodzicom, jak ważna jest ich rola w kształtowaniu odpowiedzialnych postaw, także względem alkoholu.

Przypomnijmy, że...

Przepisy zakazują sprzedaży napojów alkoholowych osobom, które nie ukończyły 18 roku życia. Łamanie tego zakazu jest przestępstwem. Sprzedawcy, a także właścicielowi sklepu, grozi kara grzywny, orzeczenie przepadku napojów alkoholowych, nawet wówczas gdy są własnością kogoś innego, np. hurtowni lub producenta, a także odebranie zezwolenia na sprzedaż lub podawanie alkoholu.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki