Otwarcie lokalu gastronomicznego to bardzo poważna decyzja. Oprócz tego że jest to firma jak każda inna, to jej specyfika branży wymaga i znajomości przepisów, rozeznania w koniecznym sprzęcie, który musimy mieć oraz umiejętności zarządzania. Oprócz tego ważny jest pomysł, miejsce i ludzie. Właściciel małej lub dużej restauracji musi cały czas mieć rękę na pulsie, pilnować dostaw jak najlepszego towaru, zarządzać ludźmi a poza tym dbać o wizerunek i promocję lokalu.

Wszystko po to, by jedzenie było w nim najlepsze, a goście z chęcią do niego wracali.

Jak się urządzić?

Najważniejszym miejscem w restauracji jest oczywiście kuchnia z odpowiednimi urządzeniami. Te powinny być dobrane do specyfiki lokalu oraz chociażby wielkości pomieszczenia. Na http://www.gastroprodukt.pl można znaleźć wszystko to, czego potrzebujemy koniecznie oraz to, co warto mieć, bo ułatwia prace. Poza ekspresami do kawy, smażalnikiem czy szatkownicami mamy garnki i specjalistyczne meble ze stali nierdzewnej. A wszystko najwyższej jakości z odpowiednimi atestami. W zależności od prowadzonej działalności bez problemu dobierzemy to, czego właśnie potrzebujemy. Takie zakupy znacznie ułatwiają pracę, szczególnie gdy zaczynamy przygodę z gastronomią. Wyposażenie lokalu bowiem to nie tylko moda i gadżety, ale przede wszystkim utrzymanie odpowiednich warunków do przetwarzania żywności.

O czym trzeba pamiętać?

Wybierając lokal na restaurację, musimy pamiętać o normach, które musza być spełnione, by restauracja otrzymała cały plik koniecznych zezwoleń, a ty byś mógł otworzyć lokal. Przede wszystkim konieczne jest wydzielenie osobnego wejścia na dostawy towaru. Lokal, który serwuje alkohol i ma powyżej 10 miejsc konsumpcyjnych musi mieć dwie toalety – dla personelu i dla gości. Musimy pamiętać również o osobnej szatni dla pracowników.

W samej kuchni jeśli obrabiamy obrane i nieobrane warzywa musimy wygospodarować miejsce na obieralnię. Sanepid skontroluje również ilość zlewów, sprawdzi wentylację i ciągi komunikacyjne. Jeśli już mamy wszystkie niezbędne zgody, możemy ruszać na podbój świata. Warto pamiętać, że zanim zaprosimy gości, koniecznie musimy zadbać o promocję restauracji. Tutaj oprócz atrakcyjnego menu będzie liczyć się wpadająca u ucho nazwa, przemyślana kampania reklamowa – czyli strona internetowa, fanpage w mediach społecznościowych czy też artykuły w lokalnych mediach. Dzięki temu potencjalni klienci mogą usłyszeć o nas, a wyjątkowe jedzenie, które będziemy podawać sprawi, że jeszcze do nas wrócą.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki