Do rozpoczęcia właściwego sezonu zimowego zostały niespełna dwa miesiące. To już ostatni czas na zarezerwowanie miejsc w najbardziej obleganych europejskich ośrodkach narciarskich. Dziś przygotowaliśmy ranking, z którego dowiesz się, gdzie warto wybrać się w tym roku.

Miejsce 1: szwajcarski Laax

Wśród zdecydowanie najpopularniejszych kurortów narciarskich w tej części Europy jest szwajcarski Laax. 

To tutaj każdego roku przyjeżdżają setki polskich turystów, którzy cenią sobie to miejsce za doskonałe warunki pogodowe oraz trasy o zróżnicowanym poziomie trudności (położone w zakresie od 1,1 do 3 tys. m n.p.m.).

Do dyspozycji narciarzy i snowboardzistów Laax oddaje w sumie kilkadziesiąt odcinków o łącznej długości przeszło 200 kilometrów.

 

Miejsce 2: francuski Valmeinier

Valmeinier to jeden z najszybciej rozwijających się kurortów w tej części Alp Francuskich. Ze względu na doskonałą infrastrukturę, Valmeinier jest kurortem, z którego chętnie korzystają zarówno niezależni narciarze i snowboardziści, jak i zorganizowane grupy z całej Polski.

Przypomnijmy, że o Valmeinierze szczegółowo pisaliśmy kilka tygodni temu w publikacji: „Valmeinier oraz Valloire we Francji”.

 

Miejsce 3: austriacki Nassfeld-Hermagor

Nassfeld-Hermagorasd to w sumie:

•       100 kilometrów wymagających zjazdów narciarskich,

•       unikalny mikroklimat,

•       ponad 30 profesjonalnych, nowoczesnych wyciągów i kolejek górskich.

Poza tym - Nassfeld-Hermagor jest prawdopodobnie najlepiej nasłonecznionym miejscem w austriackiej części Alp, co zapewnia doskonałą widoczność nawet kiedy nad stokami występują okresowe zamglenia.

 

Miejsce 4: francuski Valmorel

Położony w dolinie Tarentaise Valmorel gwarantuje dostęp do tras o długości 150 kilometrów, z których te najbardziej wymagające są położone na wysokości 2,5 tys. m n.p.m.

Chociaż sam kurort sprawia wrażenie niewielkiego pod względem infrastruktury, to łączna przestrzeń na jakich zlokalizowane są wszystkie odcinki zjazdowe Tarentaise zajmuje bagatela 3,6 tysiąca hektarów.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki