Brodniccy policjanci poszukują sprawców kradzieży napowietrznej linii telekomunikacyjnej. Jeżeli widzisz osoby, które w jakiś sposób wydały ci się podejrzane, zadzwoń i powiadom policjantów. Każdą informację sprawdzimy.

W ostatnim czasie, na terenie powiatu brodnickiego doszło do dwóch  kradzieży linii telekomunikacyjnych w ciągu ostatniego miesiąca. Brodniccy policjanci po raz kolejny zwracają  się do mieszkańców powiatu o reagowanie na przejawy tego typu przestępczości. Wielokrotnie do takich kradzieży dochodzi na terenach wiejskich poza głównymi traktami komunikacyjnymi. Złodzieje po kradzieżach najczęściej wypalają skradzione przewody w miejscach swojego zamieszkania i są widoczni przez sąsiadów, którzy jednak nie reagują odpowiednio na takie sytuacje i nie informują policji. Z analizy prowadzonych spraw wynika, że sprawcami są mieszkańcy terenów poza miejskich, o których “nocnych zajęciach” często wiedzą sąsiedzi sprawców. Skradzione i wypalone przewody sprzedawane są w punktach skupu złomu za cichym zezwoleniem ich właścicieli co nakręca wzrost przestępczego procederu.

Jeżeli zauważysz osoby nieuprawnione, które otwierają, zaglądają lub wynoszą jakieś urządzenia lub elementy ze studzienek i kanałów telekomunikacyjnych, bądź też „kręcą się” przy słupach telekomunikacyjnych, powiadom o tym fakcie Policję. Nie musisz podawać swoich danych, możesz zrobić to także jako osoba anonimowa!
Jeżeli zauważysz podejrzany samochód w miejscu, gdzie go być nie powinno, np. stoi zaparkowany gdzieś w polu, powiadom o tym policjantów. Może właśnie ktoś, kradnie linię telekomuniakacyjną, a przez to i ty możesz być „odcięty od świata”.
Tylko wspólne działania policji i mieszkańców powiatu oraz współpraca z uczciwymi właścicielami “złomowców” doprowadzi do zmniejszenia tego typu kradzieży naszym terenie. Każdy mieszkaniec powiatu mający wiedzę na temat osób trudniących się kradzieżami przewodów czy też innych metalowych przedmiotów, może zgłaszać anonimowo takie informacje na policję pod znanymi numerami telefonów.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki