Przez ostatni weekend, na drogach powiatu brodnickiego, trwały wzmożone kontrole policyjne, mające na celu, poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Policjanci objęli nadzorem wszystkie szlaki komunikacyjne w powiecie.

Wzmożone działania „Listopadowy weekend” , trwające od czwartku od godz. 14.00  do poniedziałkowego ranka do godz. 9.00 miały na  celu zmniejszenie ilości wypadków drogowych.  W akcji na drodze, codziennie zaangażowanych było  po kilkunastu brodnickich policjantów. 

W ramach działań policjanci kontrolowali pojazdy pod kątem:

·        kontrola prędkości,
·        sprawdzanie stanu trzeźwości kierujących,
·        kontrola stanu technicznego pojazdów, ze zwróceniem uwagi na oświetlenie i stan ogumienia,
·        sprawdzenie prawidłowości przewożenia w pojeździe pasażerów tj. korzystanie z pasów bezpieczeństwa, przewożenie dzieci w fotelikach ochronnych, przewożenie osób zgodnie z ilością miejsc, jaka została określona  w dowodzie rejestracyjny,
·        kontrola prawidłowego poruszanie się pieszych, szczególnie korzystających z drogi poza obszarem zabudowanym.

Od początku działań, czyli od czwartku (22.11.) od godziny 14.00 do godz. 9.00 rano w poniedziałek, brodniccy policjanci przeprowadzili 753 kontroli pojazdów, gdzie 376 kierowców zostało ukaranych mandatami, wnioskami i pouczeniami.  Policjanci zatrzymali 25 dowodów rejestracyjnych od niesprawnych pojazdów.  Mundurowi, zatrzymali także 9 nietrzeźwych kierujących. Funkcjonariusze szczególną uwagę, zwracali również na niechronionych uczestników ruchu, którzy najbardziej są narażeni na niebezpieczeństwo. W trakcie trwających działań, do dzisiejszego ranka, policjanci ujawnili 87 pieszych, którzy popełnili wykroczenie. W ostatniej dobie, miały również miejsce dwie kolizje drogowe i wypadek rowerzysty. Policjanci w trakcie przeprowadzanych kontroli i w codziennej służbie, przypominają o zasadach bezpieczeństwa na drodze i o niesprzyjających warunkach atmosferycznych, które w połączeniu z prędkością, mogą doprowadzić do tragedii.

KPP Brodnica

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki