Trwa identyfikacja stadionowych chuliganów biorących udział w rozróbie po finałowym meczu Pucharu Polski w Bydgoszczy. Na podstawie m.in. nagrań operacyjnych i monitoringu wideo ze stadionu ustalani są pseudokibice. Policjanci z Chełmna i Brodnicy zidentyfikowali kolejnych. W tej sprawie prowadzone jest wielowątkowe śledztwo nadzorowane przez Prokuraturę Rejonową Bydgoszcz-Północ.

Nad ustaleniem, kto brał udział w zamieszkach po finale Pucharu Polski, pracują specjalne zespoły policjantów między innymi z Warszawy, Poznania, Bydgoszczy. Funkcjonariusze dysponują materiałami wideo nagranymi przez policjantów, zapisem z monitoringu na stadionie i relacji telewizyjnych, ale także filmami i zdjęciami zamieszczonymi w Internecie. Wszystko to jest bardzo dokładnie analizowane, aby stadionowi chuligani, którzy zakłócili porządek ponieśli odpowiedzialność.

Praca policjantów z Chełmna i Brodnicy oraz rozpoznanie środowiska kibiców umożliwiła zidentyfikowanie 2 mieszkańców Lisewa i mieszkańca Brodnicy. Jak wynika z analizy zdjęć mężczyźni ci obecni byli na meczu w Bydgoszczy. Materiał dowodowy, zabezpieczony przez funkcjonariuszy, umożliwił prokuratorowi wydanie postanowienia o przedstawieniu zarzutów 3 pseudokibicom. W czwartek (2.06) ich mieszkania na polecenie prokuratora zostały przeszukane. Tam policjanci znaleźli odzież z barwami drużyny Legii. Wkrótce podejrzani zostaną przesłuchani przez prokuratora.

Także w tym tygodniu w prokuraturze przesłuchano sześciu mieszkańców Chełmży, którzy usłyszeli zakazy stadionowe i są zobowiązani do stawiania się w komendzie Policji na dozór.

Do końca maja 2011r. zarzuty w tej sprawie usłyszało 55 osób. 54 z nich objęto policyjnym dozorem i surowymi zakazami stadionowymi. Jedna osoba została aresztowana.

Na podstawie zgody prokuratora Komenda Wojewódzka Policji w Poznaniu i Komenda Stołeczna Policji na swoich stronach internetowych opublikował zdjęcia osób, które podczas meczu na stadionie w Bydgoszczy naruszyły prawo.



Źródło: KWP w Bydgoszczy

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki